خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور:

دولت خاتمی اخلاق‌مدار بود/ نرخ بیکاری در دولت احمدی‌نژادبه بالاترین حد خود رسیده بود

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۲۸۹

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور می‌گوید: ما عملکرد دولت فعلی را با دولت قبل مقایسه می‌کنیم و از این گذر متوجه می‌شویم که چه مصیبتی بر سر کشور آمده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن صادقی در نشست دبیران خانه‌های کارگر گفت: آنچه مردم و طبقات محروم جامعه حس می‌کردند بحران جنگ و اقتصاد در هم شکسته‌ای بود که از دولت قبل برجای مانده بود. حال در دولت آقای روحانی ما شرایطی داریم که با آن زمان قابل مقایسه نیست و با قیاس این دو به خوبی متوجه می‌شویم که در دولت گذشته چه مصیبتی بر سر کشور گذشته بود.

صادقی با بیان اینکه اخلاق حکم می‌کند که عملکرد دولت آقای خاتمی را بستاییم گفت: در پایان دولت آقای خاتمی 47 میلیارد دلار پول در صندوق ارزی کشور قرار داشت و بدهی خارجی کشور صفر بود. دولت آقای خاتمی در عالی‌ترین وضعیت دست‌پاکی تحویل آقای احمدی‌نژاد داده شد اما حال باید ببینیم که دولت‌های نهم و دهم چه بر سر آن دستاوردها آوردند.

وی با بیان اینکه دولت آقای خاتمی در بالاترین سطح اخلاق‌مداری و عالی‌ترین سطح روابط بین‌الملل قرار داشت افزود: در آن زمان چیزی به نام تحریم وجود نداشت و ایران با تمام کشورهای دنیا در عالی‌ترین سطح روابط خارجی قرار داشت. حال می‌فهمیم که به دولت آقای روحانی چه چیزی تحمیل شده بود. هرچند باید گفت که ایشان در حوزه‌هایی دچار ضعف بودند. مثلاً در حوزه بیمه سلامت عملکرد دولت قابل قبول نبود که همین موجب اتلاف منابع و بودجه عمومی کشور شد و البته این منابع در جیب افراد خاص قرار گرفت.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه دولت آقای روحانی جامعه‌ای را تحویل گرفت که در اثر سیاست‌های «بگم، بگم» به پایین‌ترین سطح از اخلاق‌مداری رسیده بود گفت: دروغگویی، تهمت و افترا در جامعه رخنه کرده بود و زیر پای دولت آقای روحانی پوست موز انداخته شده بود. این را از این جهت می‌گویم که دولت احمدی‌نژاد 37 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران داخلی و صندوق های بازنشستگی بدهکار بود و صندوق ذخایر ارزی را به صفر رسانده بود. از سوی دیگر دولت‌‌های نهم و دهم 720 میلیارد دلار درآمد نفتی داشتند که این درآمد نفتی از دوران قاجار تا دوران آقای خاتمی بی‌سابقه بوده اما نتیجه این شد که نرخ بیکاری به بالاترین حد خود رسیده بود و تورم در آخرین سال دولت یازدهم به 49 درصد رسیده بود و تنها کشور می‌توانست روزی 500 هزار بشکه نفت صادر کند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ادامه داد: در آن روزها اگر می‌خواستیم پول جابجا کنیم حتی قادر به استفاده ازسیستم‌های بانکی بین‌المللی از قبیل سوئیفت نبودیم و دولت پول را با هواپیما جابجا می‌کرد که نتیجه این شده بود که بسیاری از این پول‌ها نصیب دلالانی شده بود که بدون نظارت این پول‌ها را جابجا می‌کردند.

صادقی در ادامه با بیان اینکه در حوزه اقتصاد سیاسی به دلیل عدم شناخت از حقوق بین‌الملل فشارهای زیادی بر کشور وارد شده بود گفت: دولت آقای روحانی با شکستن این فشارها نفاقی را که در حوزه بین‌الملل نقش بسته بود را برافکند و اجماع مخالفان و دشمنان را ویران کرد.

وی با طرح این پرسش که کدام سیاستمدار کارکشته‌ای می‌توانست ویرانه‌های دولت احمدی‌نژاد را تحویل بگیرد گفت: باید از او پرسید تو چه بلایی سر این کشور آورده‌ای که در تمام ابعاد ایران ویران شده بود و زیر یک پوسته زیبا انبوه متعفنی از چرک وجود داشت.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در ادامه افزود: البته به عملکرد آقای قالیباف نیز نقدهای فراوانی وارد است که نمونه آن را در عملکرد وی و پرونده واگذاری املاک دیده بودیم. شرایط در شورای شهر به گونه‌ای شده بود که رحمت‌الله حافظی ازانسان‌های سالم و پاک‌دست اصولگرای شورای شهر گفته بود که من در شورایی که محل فساد و عملکرد ناسالم است حضور پیدا نمی‌کنم. البته باید به بیلان درآمدهای شهرداری و عملکردش در شاخصه‌های رشد شهری هم نگاهی داشته باشیم چرا که عملکرد شهرداری تهران در آن بخش‌ها نیز  مسئله‌آور بوده است.

وی با تاکید بر حمایت قاطع از آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 افزود: در مجموع باید همه این شرایط را در نظر بگیریم و دولت آقای روحانی را منصفانه نقد کنیم  چرا که بی انصافی در قبال عملکرد دولت و قدرناشناسی موجب می‌شود که شرایطی را که دولت گذشته ایجاد کرده بود احیا شود و بار دیگر در معرض خطرات طوفان‌های هولناک قرار بگیریم.

صادقی در انتها با اشاره به این که هیچ کدام از کاندیداها به اندازه روحانی دارای سابقه طولانی و مناسب نیستند،افزود: ما از سیاست گذاری دبیر کل تشکیلات حمایت می‌کنیم. اگر می‌خواهیم کشور دو قطبی نشده و به سمت توسعه،رشد و بالندگی برود تنها گزینه روحانی است.

همچنین در این نشست در خصوص شرایط و بهبود اعضای خانه‌های کارگر سراسر کشور بحث و گفتگو شد.

حاضرین در این جلسه که از دبیران اجرایی و هیات های اجرایی خانه‌های کارگر سراسر کشور بودند به طرح انتقادات خود از عملکرد دولت گذشته پرداختند و در خصوص مباحث روز جامعه کارگری با سخنرانان گفتگو کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز