خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران کاشی و سرامیک ایرانا:

اعطای مشوق کمتر از درآمدهای تولیدکنندگان نباشد

نماینده کارگران کاشی و سرامیک ایرانا معتقد است: اگر اعطای مشوق‌ها به کارفرمایان کمتر از درآمدها باشد آنها سرمایه خود را به سمت بازار اشتغال غیررسمی می‌برند.

“عزیزه شریفی” در گفتگو با ایلنا؛ با اشاره به رکود حاکم برصنعت کاشی و سرامیک و موج عظیم بیکاری کارگران کاشی و سرامیک اظهار داشت: اغلب کارفرمایان نگاه بلندمدتی به ایجاد اشتغال در بازار ندارند و به رکود حاکم بر فضای کسب و کار سرمایه خود را به سمت بازارهایی می‌برند که ریسک کمتری داشته باشد.

صنعت کاشی و سرامیک ایران به دنبال رکود اقتصادی و از دست رفتن بازارهای صادرات با بحران عظیمی رو به رو است و بسیاری از کارگران این صنعت در سال‌های گذشته به بازار اشتغال غیررسمی رو آورده‌اند.

شریفی افزود: اعطای مشوق به کارفرمایانی که صرفاً به دنبال کسب سود هستند کمکی به گسترش بازار اشتغال نمی‌کند زیرا آنها بیش از اینکه به اجرای قانون کار پایبند باشند به دنبال فرار از اجرای قوانین هستند.

نماینده کارگران کاشی و سرامیک ایرانا ادامه داد: خروج مناطق آزاد  و کارگاه‌های زیر 5 نفر و 10 نفر از شمول قانون کار موجب شده تا کارفرمایان صنعت کاشی و سرامیک سرمایه خود را به سمت بازار اشتغال غیررسمی ببرند.

نماینده کارگران کاشی و سرامیک ایرانا به جلسه مشترک مدیران، نمایندگان کارگران و مدیران  وزارت کار در روزهای گذشته اشاره کرد و افزود: اگرچه پس از این جلسه به کارفرما دستور ادامه کار داده شد اما با عدم فروش و از دست رفتن بازارهای صادرات کارفرما تمایلی به ادامه کار ندارد.

کد خبر : ۳۷۲۴۱۵