خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگران کاشی و سرامیک:

کارفرمایان صنعت کاشی برای حفظ اشتغال رایزنی کنند

asdasd
کد خبر : ۳۶۳۹۵۲

یک فعال کارگری صنعت کاشی و سرامیک اعتقاد دارد که وضعیت آشفته ‌ای که بر این صنعت حاکم است معلول بی‌توجهی دولت مردان به بیکاری های ناشی از ورشکستگی‌ صنایع است.

عزیزه شریفی فعال کارگری صنعت کاشی و سرامیک در گفتگو با ایلنا با اشاره به مشکلاتی که به دلیل بحرانی شدن کارخانجات کاشی و سرامیک برای کارگران شاغل در این صنعت به وجود آمده است، گفت: متاسفانه انجمن‌ صنفی کارفرمایان صنعت کاشی در مواجه با رکود ایجاد شده درصدد است تا از طریق نشان دادن چراغ سبز تعدیل صورت مسئله را پاک کند.

نماینده کارگران کاشی و سرامیک ایرانا افزود:‌ اگر در شرایط بحران انجمن‌های صنفی کارفرمایی مدیریت شده و مسئولانه تر عمل می‌کرد و دست کم با تشکیل یک ستاد بحران درصدد رایزنی با دولت برای بهبود وضعیت بر می‌آمد تعداد کارگران بیکار شده صنعت کاشی تا این حد افزایش نمی‌‌یافت. 

این فعال کارگری گفت: دست کم توقع کارگران کارخانه‌های بحرانزده کاشی و سرامیک از کارفرمایانی که تا دیروز خود را شریک و همکار آنها می‌نامیدند این بود که از توان رایزنی خود برای متقاعد کردن دولت در جهت تسهیل صادرات کاشی و سرامیک استفاده می‌کردند نه اینکه بخواهند از ابزار یاد شده برای تعدیل کارگرانی که هیچ نقش موثری در رکود ندارند استفاده کنند.

این فعال کارگری با تاکید بر اینکه صاحبان کارخانه‌های ورشکسته نگاه بلند مدت ندارند و در هنگام ورشکستگی کاسب مسلکانه برخورد می کنند، افزود:‌ متاسفانه همین اتفاق در مورد صنعت کاشی و سرامیک در حال اتفاق افتادن استو ظاهرا مدیران این صنایع برای عبور از رکود پیش آمده در صدد حفظ ظرفیت‌های شغلی معمول نیستند.

شریفی با اشاره مراجعات مکرری که تاکنون کارگران صنعت کاشی به استانداری، فرمانداری و وزارت صنایع برای حل مشکل رکود حاکم داشته‌اند، گفت:‌ اینها تنها کاری که می‌کنند این است که اظهار تاسف کنند در حالی که ما انتظار داریم به نفع صنایع ورشکسته با بانک‌ها و بخش‌های دیگر وارد رایزنی شوند تا هزینه های جانبی که صنایع کاشی و سرامیک از عهده هزینه های آنها بر نمی‌آیند کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز