خبرگزاری کار ایران

جمعی از کارگران کاشی و سرامیک میبد:

به کارگران بیش از این فشار وارد نکنید/ سهم کارگران در دوران رونق نیز ناچیز بود

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۳۳۵

جمعی از کارگران کاشی و سرامیک میبد طی یک نامه سرگشاده خطاب به مدیران صنعت کاشی و سرامیک این شهرستان در مورد عدم امنیت شغلی خود ابراز نگرانی کردند و از کارفرمایان خواستند که به کارگران بیش از این فشار وارد نکنند.

به گزارش ایلنا، جمعی از کارگران میبدی طی یک نامه سرگشاده خطاب به مدیران صنعت کاشی و سرامیک شهرستان میبد، در خصوص اخراج کارگران از واحدهای صنعتی و تبعات و بحرانهایی که در پی خواهد داشت، هشدار دادند و نسبت به عدم امنیت شغلی خود در سال آینده اظهار نگرانی کردند.

در بخش‌هایی از این نامه آمده است: این روز‌ها رکود اقتصادی حاکم بر کشور، سبب ایجاد مشکلات زیادیی برای صنایع مختلف شده است که نشانه‌های آن را در صنعت کاشی و سرامیک میبد نیز می‌توان به وضوح دید؛ علایمی که اگر برای درمان آن راهکارهایی ارائه نشود، احتمالا به زودی شاهد اتفاقات بسیار ناگوارتری خواهیم بود.

بازار کنونی هشداری است برای مدیران این صنعت، تا با نگاه به گذشته و درس گرفتن از اشتباهات، قدری تامل کنند و مسیری صحیح برای آینده انتخاب کنند. توسعه نامتوازن این صنعت، بدون در نظر گرفتن جوانب اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی آن در کنار رکود اقتصادی شدید حاکم بر کشور، عوامل اصلی بحران این روزهای صنعت کاشی و سرامیک میبد است؛ مسئله‌ای که بار‌ها تذکر داده شده بود ولی مسئولین امر به هر دلیلی، اندک توجهی به این هشدار‌ها نکردند.

حالا متاسفانه زمزمه‌هایی نه چندان خوشایند در بعضی از کارخانه‌های کاشی و سرامیک میبد، کارگران را دچار سرگردانی و بیم از خدشه دار شدن امنیت شغلی خود در سال آینده نموده است. نگرانی و ترسی که در چند ماه اخیر در بعضی از کارخانه‌های میبد و اردکان تبدیل به واقعیت شده و تعداد قابل توجهی از کارگران شغل خود را از دست دادند.

در ادامه نامه می‌خوانیم: نکته‌ای که خیلی حائز اهمیت می‌باشد، آن است که به نظر می‌رسد در این آشفتگی بازار، سرمایه داران باید درکی متقابل از وضعیت کارگران داشته باشند و خود را به جای این عزیزان قرار دهند؛ کارگرانی که تا به حال با تمام وجود از خود مایه گذاشتند تا کارخانجات شما سود آوری هرچه بیشتری داشته باشد و در این راه سختی‌های فراوانی را به جان خریدند؛ از کارکردن در شیفت شب و گذشتن از خواب خود گرفته (آن هم بدون تعطیلی و به طور سه شیفت کاری با تعویض شیفت‌های هشت ساعتی، که ساعات آن فقط برای استراحت و خوابیدن می‌گذرد و معنی آن هم فقط کارگران می‌فه‌مند) تا پر شدن ریه‌هایشان از گرد و غبار و حتی جراحت و شکستگی و قطع عضو و کوری و قطع نخاع و حتی مرگ!

ما کارگران توقعی زیاد و آنچنانی از شما سرمایه داران و کارفرمایان نداریم و حرفمان این است که سهم ما در ماه‌ها و سال‌های گذشته که بازار این صنعت به خوبی می‌چرخید، از کل درآمد شما بین ۸ تا ۱۲ درصد بوده است که رقم بسیار پایینی است و حال که در رکود اقتصادی به سر می‌بریم، سعی کنید در قراردادهای جدید و تعطیلی‌هایی که در دستور کار دارید، به کارگران فشار وارد نکنید.

چه اشکالی دارد که از سرمایه و سود خود برای یک الی دو ماه بگذرید و برنامه‌ای برای اخراج کارگران نداشته باشید تا انشالله از این رکود خارج شویم و عده‌ای هم شرمسار خانواده خود نشوند.

در پایان این نامه کارگران نسبت به تبعات اخراج کارگران و بیکاری هشدار داده‌اند و گفته‌اند: مدیران این صنعت و مسئولین شهرستان باید بدانند اخراج کارگران و بیکاری این عزیزان، تبعاتی و شاید بحرانهایی در پی خواهد داشت که شاید بسیار سخت و ناگوار باشد و برای پیشگیری از این مسائل، همت تمام کارفرمایان و مسئولین شهرستان لازم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز