خبرگزاری کار ایران

ادامه تاخیر مطالبات مزدی کارگران خدماتی قطار شهری تهران

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۵۳۵

مشکل پرداخت نشدن دستمزد و سایر مطالبات معوقه نزدیک به ۴۴۰ کارگر خدماتی قطار شهری تهران هنوز ادامه دارد.

منابع خبری ایلنا در متروی تهران گفتند این کارگران که تحت مسئولیت چند شرکت پیمانکاری در خطوط یک، دو و چهار متروی تهران مشغول کارند به غیر از مطالبات مربوط به یک ماه نیم دستمزد (آذرماه سال گذشته ونیمی از دستمزد فروردین ماه سال جاری) تا کنون، بابت هفت ماه اضافه کاری، ۱۴ ماه سنوات، بخشی از عیدی و حق بیمه پرداخت نشده نیز طلبکارند.

در این باره یکی از کارگران خدماتی متروی تهران عمده به تاخیر افتادن مطالبات خود وسایر همکارانش را بدحسابی پیمانکار ان عنوان کردند ودر ادا مه گفت: در حال حاضر حدود ۱۶۰ کارگر خدماتی در خط یک، ۱۳۰ کارگر در خط چهار متروی تهران تحت مسئولیت شرکت پیمانکار «پیمان مرو» و حدود ۱۵۰ کارگر خدماتی دیگر در خط دو متروی تهران با مسئولیت شرکت خدماتی «رخش پاکان» کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجه‌ای از مطالبات کارگران خدماتی خطوط یک، دو وچهار متروی تهران از سوی پیمانکار پیشین (شرکت پیمانکاری زمان روب) پرداخت نشده است تاکید کرد: آبان ماه سال گذشته با اتمام قرار داد قطارشهری تهران با شرکت پیمانکاری زمان روب، شرکت قطار شهری می‌بایستی مطالبات معوقه کارگران را از این شرکت وصول می کرد. در این مورد هیچ کدام از پیمانکاران قبلی وجدید ونه مسئولین قطار شهری تهران مسئولیت پرداخت مطالبات کارگران خدماتی را برعهده نمی‌گیرند.

کارگران خدماتی قطار شهری تهران که امیدوارند با حمایت مسئولان بالادستی مشکلاتشان مرتفع شود، می‌گویند: در این مجموعه هر ماهه به کارگران قول می‌دهد که معوقات مزدی آنان را پرداخت می‌کنند اما باوجود روند  فعلی که مسئولان سازمان قطار شهری که نظارت خود را از ژیمانکران زیر مجموعه خود کم کرده اند   هنوز این وعده محقق نشده و در این بین کارگران بلاتکلیف بیشترین خسارت را دیده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز