خبرگزاری کار ایران

تاخیر ۴ ماه در پرداخت دستمزد ۵۰ کارگر نساجی پاکان

asdasd
کد خبر : ۳۶۷۱۶۳

پرداخت دستمزد حدود ۵۰کارگر کارخانه «نساجی پاکان» با سوابق ۱۵ تا ۲۰ سال کار ۴ماه به تاخیر افتاده است.

منابع کارگری ایلنا در این کارخانه گزارش داده‌اندکارگران این واحد تولیدی که در زمینه بافت نمدی روکش‌های صندلی خودرو در جنوب غرب تهران مشغول کارند در ۴ ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند.

به گفته کارگران؛ معوقات حقوقی نیروی کار این واحدصنعتی در ماه‌های دی، بهمن واسفند سال گذشته وفروردین ماه سال جاری به تاخیر افتاده است. همچنین ۵۰ درصد از حق عیدی و پاداش پایان سال کارگران تا کنون پرداخت نشده است.

بنا بر ادعای کارگران، نساجی پاکان به دلیل کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع حقوق آنان و سایر هزینه‌های جانبی را ندارد در نتیجه این تاخیر و تعلل چند ماهه، کارگران را از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی قرار داده است.

کارگران می‌گویند؛ علاوه بر دستمزد، ۶ ماه از حق بیمه کارگران به اداره تامین اجتماعی واریز نشده است.

کارگران می‌گویند پاسخی که کارفرما برای پرداخت نشدن مطالبات معوقه به آنان داده؛ وصول نشدن حدود ۲ میلیارد تومان طلب این کارخانه از شرکتهای خودرو ساز است.

کارگران با اشاره به اشتغال حدود ۲۰ کارگر رسمی و ۳۰ کارگر قرار دادی درشرکت «نساجی پاکان» می‌گویند: ادامه روند کنونی باعث توقف کامل فعالیت‌ کارخانه نساجی پاکان وبیکاری کارگران شاغل در آن می‌شود.

همچنین گفته می‌شود، تعدادی از کارگران قدیمی این شرکت که در ماههای آینده امکان بازنشسته شدن دارند به دلیل عدم واریز ۴ درصد حق بیمه کارفرما با مشکل مواجه شده‌اند و هنوز تکلیف بازنشستگی آن‌ها مشخص نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز