خبرگزاری کار ایران

مراسم روز کارگر در پگاه تهران برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۰۹۶

به مناسبت روز کارگر مراسم تجلیل از کارگران نمونه و منتخبان نظام پیشنهادات شرکت صنایع شیر پگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد جریان مدیرعامل شرکت صنایع شیر پگاه تهران در مراسمی که عصر روز گذشته (۱۵ اردیبهشت ماه) در محل کارخانه صنایع شیر پگاه تهران برگزار شد مهم‌ترین هدف شیر پگاه را در سال جاری بهبود بخشیدن به وضعیت و ارتقاء شغلی نیروی کار عنوان کرد.

او با بیان اینکه در زمینه رضایتمندی شغلی نیروی کار، شیر پگاه برنامه‌های زیادی در دست اجرا دارد افزود: این برنامه‌ها شامل تبدیل وضعیت شغلی کارگران روزمزدی به قراردادی و همچنین اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کارگران رسمی و قراردادی کارخانه است که امیدواریم با اجرای آن فاصله مزدی نیروی کار کم شوند.

به گفته وی در این زمینه اولویت‌بندی برای کارگرانی است که در طبقات ضعیف‌تر در کارخانه کار می‌کند و وظیفه ما این است که این گروه از کارگران را تقویت کنیم.

او با اشاره به اینکه این واحد غذایی حدود ۳۳۰ کارگر روزمزدی دارد که تحت مسئولیت پیمانکار در این کارخانه کار می‌کند و از مزایای حداقلی برخوردارند افزود: یکی از برنامه‌های ما در این زمینه دادن سهمیه خرید کالا ویژه کارگران روزمزدی است از ماه جاری (اردیبهشت ماه) عملیاتی می‌شود.

جریان ادامه داد: تبدیل وضعیت شغلی نیروی کار روزمزدی بدین صورت عملی می‌شود که به ازای دو کارگری که از این کارخانه بازنشسته می‌شوند یک کارگر روزمزدی براساس اولویت بندی تبدیل وضعیت شده و قرارداد مستقیم می‌شود.

به گفته وی سال گذشته (۹۴) تعداد ۷۰ تن از کارگران رسمی کارخانه با استفاده ازمزایای قانون سخت و زیان‌آور بازنشسته شده که بنا داریم به ازای این تعداد کارگر بازنشست شده حدوداً ۳۵ کارگرا از روزمزدی به قرارداد مسقتیم تبدیل وضعیت کنیم.

او در ادامه اضافه کرد: در این راستا نظارت ما نیز بر پیمانکاران بیشتر شده که مبادا حقوق حقه کارگران روزمزدی ضایع شود و در این بین ما نیز تمام تلاش خود را برای پرداخت مطالبات پیمانکاران انجام می‌دهیم تا دستمزد کارگران روزمزدی با تاخیر پرداخت نشود، هرچند که در برخی ماه‌های سال این اتفاق می‌افتد.

احمد جریان در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت نیروی کار رسمی و قراردادی پگاه تهران گفت: برای یکسان‌سازی حقوق نیروی کار رسمی و قراردادی کارخانه برنامه طرح طبقه‌بندی مشاغل را در دست اجرا داریم و اکنون این طرح مراحل پایانی خود را با همت اعضای شورای کارگری کارخانه طی می‌کند ودر موعد مقرر عملیاتی می‌شود.

او افزود: اجرای همه این برنامه‌ها منوط به این خواهد بود که بتوانیم سال جاری همانند سال‌های گذشته به همت خود بیفزاییم تا به سودآوری خوبی برسیم.

مدیرعامل شیر پگاه تهران همچنین درباره عملکرد اعضای شورای کارگری کارخانه گفت: نقش اعضای شورای کارگری کارخانه علاوه بر پیگیری مطالبات صنفی کارگران در زمینه گسترش فعالیت تولیدی کارخانه بسیارموثمر ثمر بوده است.

جریان در بخش دیگری ازسخنان خود در تشریح عملکرد فعالیت تولیدی صنایع شیر پگاه تهران اظهار داشت: سال گذشته این واحد تولیدی علی ‌رغم مشکلات مالی که داشت دارای عملکرد خوب و قابل قبولی درزمینه تولید و فروش محصولات داشته است.

به گفته وی بخش قابل توجهی از درآمد این کارخانه حدود ۷ میلیارد تومان صرف پرداخت هزینه بازنشستگی حدود ۷۰ کارگر کارخانه شده است.

او در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه مهم‌ترین اهداف شیر پگاه تهران در سال ۹۵ تحقق شعار اقتصاد مقاومتی واقدام عمل است افزود: سال ۹۵ سال به سرانجام رساندن حرکتهای زیربنایی سال‌های گذشته است که با انسجام، همدلی و همت کارگران محقق می‌شود.

در پایان این مراسم از جمعی از کارگران کارگاه‌های پنج‌گانه استریل، طلوع، شهید صاعمی، شیر خشک و پودری شیر توسط احمد جریان مدیرعامل کارخانه صنایع شیر پگاه و کانون منتخب نظام پیشنهادات تقدیر شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز