خبرگزاری کار ایران

بیشترین دستمزد را حدادی می گیرد؛

داوری: حقوق ورزشکاران را اساسنامه تعیین می کند / در انتخاب مربیان تصمیم گیرنده نیستم

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۶۴۱

با تلاش موظفی که انجام می‌دهیم سعی می کنیم هم از طریق وزارت ورزش و هم از طریق عوامل بیرونی کمک بگیریم تا مشکلات مالی خللی در برنامه‌های مان ایجاد نکند.

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: براساس اساسنامه‌ای که تدوین کرده‌ایم به ورزشکاران حقوق می‌دهیم.

افشین داوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به انتقادات عباس صمیمی از میزان حقوق دریافتی‌اش و همچنین نداشتن مربی اظهار داشت: خوشبختانه همیشه وضع مان خوب بوده و هرزگاهی اگر با کمبودهایی مواجه شدیم اجازه ندادیم برنامه‌های مان دچار وقفه شود. الان هم در شیراز و هم در تهران ورزشکاران در اردو هستند. بعد از اتمام اردوها هم بلافاصله مسابقات جام فجر را پیش‌رو خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با تلاش مضاعفی که انجام می‌دهیم سعی می کنیم هم از طریق وزارت ورزش و هم از طریق عوامل بیرونی کمک بگیریم تا مشکلات مالی خللی در برنامه‌های مان ایجاد نکند.

رئیس فدراسیون دوومیدانی با اشاره به اینکه پرتاب دیسک مربی ندارد و عباس صمیمی به تنهایی تمرین می‌کند، تاکید کرد: برای حضور مربی یک نفر دخیل نیست که تنها بنده تصمیم گیرنده باشم. ما سپهرزاده را به عنوان مسئول فنی ورزشکاران قرار دادیم. عباس صمیمی ۲ ماه با سپهرزاده نشست داشته است تازه اعلام کرده‌اند چه کسی بیاید. ما هم به آنها اعلام کردیم روی هر مربی به جمع‌بندی رسیدید به ما اعلام کنید برای جذبش اقدام می‌کنیم.

وی افزود: مربی بعد از معرفی، از سوی فدراسیون شناسایی شده و رزومه‌اش گرفته می‌شود اما خود ورزشکار و کمیته مربوطه‌اش در وهله نخست تصمیم‌گیری می‌کنند. ما هم برای جذبش مشکل مالی نداریم. عباس صمیمی ۲ هفته پیش مربی‌اش را به ما معرفی کرد. ما هم رزومه‌اش را گرفتیم حالا منتظر نظر شورای برون مرزی وزارت ورزش هستیم. نظرشان را دادند بلافاصله دعوتش می‌کنیم به ایران بیاید. اما اگر دست من بود همین امروز برایش بلیت می‌گرفتیم می‌آمد اما دست من نیست.

محمد صمیمی اعلام کرده ۹۰ هزار تومان از فدراسیون حقوق می‌گیرد اما هر مولتی ویتامینی که مصرف می‌کند ۳۰۰ هزار تومان می‌شود و باید ۲ میلیون حقوق بگیرد. داوری در این ارتباط می‌گوید: مولتی ویتامین‌هایش را از من می‌گیرد اما اینکه می‌گوید باید ۲ میلیون حقوق بگیرد شاید من هم خیلی چیزها را دوست داشته باشم ولی فقط خواسته من که مطرح نیست. ما هم براساس یک اساسنامه که از ۳ سال پیش تعیین کردیم ورزشکار بنا به فعالیت‌ها و افتخاراتی که در طول سال به دست می‌آورد حقوق می‌دهیم. نگاه‌مان هم در این زمینه مهربانانه است، شما بقیه فدراسیون ها را بررسی کنید چقدر به ورزشکاران ملی خود حقوق می‌دهند؟ به طور نمونه فدراسیون وزنه‌برداری به قهرمان المپیک خود چقدر حقوق می‌دهد؟

وی افزود: هرساله شهریور به شهریور براساس اساسنامه، عناوینی که ورزشکاران به دست می‌آورند را مورد بررسی قرار می‌دهیم و حقوق شان را تعیین می‌کنیم. این باعثایجاد انگیزه در بین ورزشکاران می‌شود. الان بیشترین حقوق را احسان حدادی با مبلغ ۲ میلیون و هفتصد هزار تومان و کمترین حقوق ۶۰۰ هزار تومان است. ما حتی به ورزشکاران نوجوان ۳۰۰هزار تومان حقوق می‌دهیم.

داوری اضافه کرد: ۲۳ رشته در دوومیدانی داریم که هرکدام چند رشته است و ما به همه ورزشکاران آنها حقوق می‌دهیم و این با اعتبارات مان همخوانی ندارد ولی با کمک وزارت ورزش و مدیران جدید کمیته ملی المپیک که نگاه ویژه‌ای به دوومیدانی دارند امیدواریم بتوانیم روند رو به رشد دوومیدانی را ادامه دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز