خبرگزاری کار ایران

ایران و کره در حوزه بیمه‌های اجتماعی یادداشت تفاهم امضا کردند

asdasd
کد خبر : ۳۶۷۲۸۶

مراسم امضای یادداشت تفاهم میان سازمان تامین اجتماعی و سازمان بررسی و ارزیابی خدمات بیمه درمانی جمهوری کره در محل وزارت کار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این یادداشت تفاهم در حضور وزیر کار ایران و وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی کره میان دکتر سوهن میونگ سی قائم مقام وزیر بهداشت و رفاه و رئیس خدمات بررسی و ارزیابی بیمه سلامت (هیرا) و نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی امضا شد.

علی ربیعی وزیر کار با اشاره به فعالیت‌های وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی اظهار داشت: علاوه بر فعالیت‌هایی که در حوزه روابط کار و ایجاد اشتغال داریم، فعالیت‌های رفاهی را نیز در قالب صندوق‌های تامین اجتماعی دنبال می‌کنیم.

ربیعی افزود: هم‌اکنون 40 میلیون بیمه شده سازمان تامین اجتماعی هستند که 30 میلیون از آنها روستایی و 10 میلیون از آنها حاشیه‌نشینان شهری هستند.

ربیعی به خدمات سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون در سازمان تامین اجتماعی به بیه شدگان این سازمان خدمات درمان مستقیم ارائه می‌کنیم، 400 مرکز درمانی در سازمان تامین اجتماعی مستقر است و 40 درصد داروی مصرفی ایران در ارتباط با نیازهای سازمان تامین اجتماعی تولید می‌شود.

وی افزود: خیلی خوشحال هستم که این یادداشت تفاهم میان سازمان تامین اجتماعی و موسسه خدمات بررسی و ارزیابی بیمه سلامت جمهوری کره امضا می‌شود.

همچنین در این مراسم جانگ چین یوب وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی کره با شاره به دوستی و همکاری‌های دو کشور گفت: امیدوارم امضای این یادداشت تفاهم به همکاری‌های گسترده میان ایران و کره منجر شود زیرا که ما تجربیات مفیدی برای ایران داریم که می‌تواند مفید واقع شود.

وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی کره افزود: از 17 سال پیش اصطلاحات طرح بیمه سلامت در کشور کره آغاز شد که در ابتدا سازمان‌های بیمه‌گر در مقابل آن مقاومت می‌کرد ولی از سال 2000 سیستم تک‌پرداز حق بیمه را راه‌اندازی کرد.

چین یوب افزود: هم‌اکنون 80درصد هزینه های بیماران بستری و 50 درصد هزینه های بیماران سرپایی تحت پوشش بیمه قرار دارد.

وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی کره ادامه داد: هزینه های خدمات در کشور کره 2/7 درصد از تولید ناخالص داخلی را شامل می‌شود که با توجه به متوسط عمر در  کشور ما که 40/81 درصد است از نظر رفاه معیشتی و درمانی در سطح بالایی قرار دارد.

وی اظهار کرد: که همکاری‌های دو کشور زمینه‌ساز فعالیت‌های گسترده درمانی میان دو کشور شود.

وی در پایان گفت: بنده از وزیر کار و آقای نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی دعوت می‌کنم که در کنفرانس سلامت که امسال در کره برگزار می‌شود شرکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز