خبرگزاری کار ایران

یک مقام صنفی کارگری هشدار داد:

بحران صندوق های بیمه‌ای، چالش دولت‌های پیشرو

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۸۴۲

یک مقام صنفی کارگری معتقد است: اگر بحران فعلی صندوق های بیمه ای لاینحل باقی بماند، در سالهای نه چندان دور تبدیل به یک بحران ملی و حاکمیتی خواهد شد.

«حسن صادقی»، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در گفتگو با ایلنا گفت: هیچ کدام از دولت های پس از انقلاب به تعهدات خود نسبت به سازمان تامین اجتماعی عمل نکرده اند و این مساله به زودی تبدیل به بحران خواهد شد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که دولت باید از محل درآمدهای عمومی مطالبات خود را پرداخت کند، پیشنهاد داد: بهتر است مطالبات پیشین سازمان تامین اجتماعی توسط دولت بصورت تواتر ملکی (پرداخت بدهی از طریق واگذاری ملک) تامین شود.

وی ادامه داد: باید پس از انجام تواتر ملکی، از یک مرز مشخص به بعد، برای پرداخت بدهی های موظف دولت به تامین اجتماعی،  در بودجه های سالانه ردیفی در نظر گرفته شود و این مطالبات به صورت نقدی پرداخت شود.

 این فعال صنفی تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که در برنامه ششم توسعه، راهکاری برای تواتر بدهی های سالهای گذشته دولت به تامین اجتماعی در نظر گرفته شود.

صادقی در تشریح این مطلب گفت: برای نمونه می‌توانند بدهی های گذشته را در قالب بشکه های نفت روزانه به سازمان واگذار کنند یا منطقه ای برای استخراج نفت در اختیار سازمان قرار دهند.

وی با بیان این مطلب که این پیشنهادات مورد توافق سازمان تامین اجتماعی نیز هست افزود: برای اجرای این پیشنهادات و پرداخت مطالبات به اهتمام جدی نیاز داریم و قبل از هرچیز، نمایندگان مجلس باید توجیه شوند که بحران جدی است و صندوق های بیمه ای در شرایط بغرنجی قرار دارند.

صادقی در پایان تصریح کرد: اگر مشکلات تامین اجتماعی حل نشود، به زودی به یک بحران حاکمیتی تبدیل می شود و بدیهی است که این بحران در سال 1400 دیگر کنترل شدنی نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز