خبرگزاری کار ایران

عضو کمسیون کشاورزی مجلس:

کارگران هفت‌تپه از تکرار تجربه خصوصی سازی نگرانند

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۹۲۳

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی از وضعیت نامعلوم کارگران مجتمع نی شکر هفت تپه بعد از واگذاری این واحد تولیدی به بخش خصوصی ابراز نگرانی کرد.

«سید رضی نوری» با بیان اینکه مجتمع نی شکر هفت تپه طبق اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شده است به ایلنا گفت: ما با خصوصی سازی مخالف نیستیم اما باید بخش خصوصی بتواند توانایی تامین مالی خود را به منظور فعال کردن ظرفیت‌های اقتصادی این مجتمع، داشته باشد، درغیر این صورت نمی‌شود به بخش خصوصی اعتماد کرد.

او با بیان اینکه خصوصی سازی بی‌برنامه و نظارت در اصل‌‌‌‌ رها سازی صنعت وتولید است افزود: مجتمع نی شکر هفت تپه در حالی به بخش خصوصی واگذار شده است که در این بین هنوز آینده شغلی بیش از هزار و ۵۰۰کارگر این واحد روشن نیست.

 به گفته وی، واگذاری مجتمع نی شکر هفت تپه به بخش خصوصی بایددر درازمدت، مورد ارزیابی، پالایش و کار‌شناسی دقیق و منصفانه قرار گیرد و همه جزئیات کاملاً شفاف‌سازی شود تا باعث رفع نگرانی‌ها کارگران مجتمع وسایر مسئولان شود.

عضو کمسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه مجتمع نی شکر هفت تپه یکی از منابع مهم در آمدی اهالی منطقه است و واگذاری بدون نظارت دولت ریشه به تیشه اشتغال جوانان منطقه خواهد زد در ادامه اظهار داشت: باید مجموعه‌ای نی‌شکر هفت تپه را اشخاصی اداره کند که شرایط امنیت شغلی بالا، اشتغال زایی را حفظ، شرایط جدید اشتغال و بازسازی و نوسازی جدید را بتواند ایجاد کنند.

این نماینده با بیان اینکه طی روز‌های گذشته کارگران مجتمع نی شکر هفت تپه برای تحقق خواسته‌های صنفی خود دست به اعتراض صنفی  در مجتمع زده‌اند تصریح کرد: این در حالی است که دولت باید قبل از واگذاری این واحد به بخش خصوصی به مشکلات کارگران این واحد رسیدگی کند.

وی یادآور شد: مجتمع نی شکر هفت تپه مهم‌ترین عامل تضمین توسعه و اشتغال شهرستان شوش در حال و آینده است و اکنون باید به این پرسش پاسخ داده شود که آیا با واگذاری این واحد بزرگ به بخش خصوصی، توسعه شهرستان شوش و اشتغال آیندگان در این منطقه دچار چالش نخواهد شد؟

وی افزود: موضوع خصوصی سازی نیشکر هفت‌تپه در حالی بار دیگر مطرح شده است که ما در گذشته تجربیات تلخی از  خصوصی سازی داشتیم که اثرات منفی آن بر وضعیت شغلی و معیشتی کارگران  تحمیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز