خبرگزاری کار ایران

کارگران پیمانی اتوبوس رانی آبادان بدنبال تبدیل قرارداد کار

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۲۷۳

حدود ۱۰۰نفر از کارگران اتوبوس رانی آبادان به دلیل نداشتن امنیت شغلی خواستار تبدیل وضعیت خود از پیمانی به قرارداد مستقیم هستند.

کارگران اتوبوس رانی آبادان با اعلام این خبر به ایلنا گفتند: حدود ۱۰۰ کارگری که در بخشهای مختلف شرکت «اتوبوس رانی آبادان» تحت عناوین شغلی راننده، تعمیرات، موتوری و ستادی توسط شرکت‌های واسطه نیروی انسانی (پیمانکاری) مشغول به کارند به دلیل نداشتن ثبات شغلی و هم‌چنین ضعف حقوق و دستمزد، ابراز نارضایتی می‌کنند.

کارگران با بیان اینکه از مجموع ۱۴۰ کارگر شاغل درشرکت اتوبوس رانی آبادان، نزدیک به ۱۰۰ نفر را کارگران پیمانکاری ومابقی را کارگران رسمی تشکیل می‌دهند افزود: کارگران پیمانکاری علاوه بر آنکه هر ماه دستمزد ماهیانه خود را با تاخیر دریافت می‌کنند، از شرایط کار با این شرکت پیمانکاری رضایت ندارند و خواستار تغییر وضعیت شغلی خود هستند.

به گفته کارگران، همکاران رسمی و قرارداد مستقیمشان از مزایا‌ی ویژه‌ای همانند پاداش، حق طرح طبقه بندی مشاغل وغیره.. برخورداند اما این مزایا به کارگران پیمانکاری تعلق نمی‌گیرد.

کارگران می‌گویند: از چند سال پیش تعداد ۶۰ تا ۷۰ کارگر رسمی وقرار دادمستقیم شاغل در شرکت اتوبوس رانی آبادان بازنشسته شده‌اند این در حالیست که کارگران پیمانی که به صورت میانگین ۶ تا ۸ سال سابقه کار دارند انتطار داشتند که جایگزین نیروی کار بازنشسته شرکت بشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز