خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران:

قوه قضائیه بامراکز معاینه فنی غیراستاندارد برخورد کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۲۷۱

جاده، علائم راهنمایی و رانندگی و نیروی انسانی در ایجاد تصادفات جاده‌ای نقش دارند که با استانداردسازی این سه عامل می‌توان کاهش چشمگیری در تصادفات داشت.

رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: برای ارتقای ایمنی اتوبوس‌های برون‌ شهری وکاهش آلودگی هوا باید معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین جدی‌تر گرفته شود و هر شش ماه یکبار اتوبوس‌های برون‌ شهری به مراکز معاینه فنی معتبر مراجعه کنند.

ولی الله آذروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود: وزارت راه مسئول اصلی نظارت بر معاینه فنی اتوبوس‌های برون‌شهری است و باید جدی‌تر بر این موضوع نظارت کند.

وی با بیان اینکه در پایتخت دو مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین فعال است، گفت: در این مرکز ۴ خط بر معاینه فنی اتوبوس‌های برون‌شهری خدمات رسانی می‌کنند همچنین تمامی مراحل معاینه فنی مکانیزه است و امکان تخلف در آن بسیار پایین است.

رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به تخلف مراکز معاینه فنی اطراف شهر تهران گفت: متاسفانه این مراکز معاینه فنی به صورت غیرمکانیزه ایمنی خودرو‌ها را بررسی می‌کنند بنابراین احتمال خطا بسیار بالاست.

آذروش با بیان اینکه ۳۰ درصد تصادفات جاده‌ای ناشی از نقص فنی خودروهاست، گفت: ۱۵ تا ۲۰ درصد تصادفات نیز به دلیل نقص ترمز است.

به گفته آذروش، جاده، علائم راهنمایی و رانندگی و نیروی انسانی در ایجاد تصادفات جاده‌ای نقش دارند که با استانداردسازی این سه عامل می‌توان کاهش چشمگیری در تصادفات داشت.

وی با تاکید بر اینکه مراکز معاینه فنی غیراستاندارد با مال و جان و سلامت مردم بازی می‌کنند، گفت: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باید با متخلفان به شدت برخورد کند.

رئیسستادمرکزیمعاینهفنیخودروهای تهراندر خصوص سرعت استاندارد اتوبوس‌های بین جاده‌ای گفت: در کشور ما سرعت استاندارد بین ۹۰ تا ۱۱۰ کیلومتر است اما به دلیل عدم استاندارد جاده‌ها، اتوبوس‌ها باید با سرعت پایین تری حرکت کنند زیرا احتمال تصادف بالاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز