خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر:

انتقاد وزارت بهداشت از تامین اجتماعی وارونه‌نمایی است

asdasd
کد خبر : ۳۱۶۰۲۷

دبیرکل خانه کارگر می‌گوید برخلاف ادعای مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی هستند که بابت پرداخت نشدن سرانه درمان از دولت طلبکارند.

«علیرضا محجوب» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: از سال 69 که قانون الزام به تصویب مجلس رسید قرار شد که دولت سهم بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی را از محل سرانه درمان عمومی به صندوق درمان این سازمان پرداخت کند اما در بیست و پنج سالی که از تصویب این مصوبه می‌گذرد؛ از این بابت کوچکترین وجهی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

وی افزود: با وجود این بدحسابی وزارت بهداشت هر از چند گاهی می‌شنویم که مسئولان این وزارتخانه برخلاف قانون و به نام اجرای طرح نظام سلامت خواهان دسترسی به منایع صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی هستند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با یادآوری اینکه سازمان تامین اجتماعی خط قرمز کارگران محسوب می‌شود، گفت: اظهارات اخیر مسئولان وزارت بهداشت مبنی بر اینکه وزارت رفاه و به ویژه سازمان تامین اجتماعی در اجرای طرح تحلو سلامت همکاری لازم را به خرج نمی دهند نوعی وارونه نمایی واقعیت است.

وی ادامه داد: پیش از تصویب قانون الزام در سال 69، صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی با تمامی منابع و امکاناتش به مدت نزدیک به پانزده سال توسط مدیران وزارت بهداشت اداره شد و جالب اینجاست که وزارت بهداشت هنوز بابت این دوران هیچ گزارشی  در مورد چگونگی منابع و مصارف این صندوق منتشر نکرده است.

دبیرکل خانه‌کارگر در عین حال از کم‌کاری مدیرانی که از بعد تصویب قانون الزام تا به امروز در سازمان تامین اجتماعی حضور داشتند انتقاد کرد و گفت: دست کم این مدیران وظیفه داشتند تا صورت وضعیت‌های مالی مربوطه را از وزارت بهداشت مطالبه کنند که این مهم تا به امروز اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: به مشکل خوردن اجرای تحول سلامت هیچ ارتباطی با صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی ندارد و دلیل این اتفاق را باید در جاهای دیگری جستجو کرد که از جمله آن ناتوانی مدیران وزارت بهداشت در کنترل دستمزد پزشکان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز