خبرگزاری کار ایران

ظهر دیروز رخ داد:

سقوط بالگرد شرکت نفت فلات قاره در منطقه نفتی بهرگان

asdasd
کد خبر : ۳۱۰۳۸۷

۲۳ تیرماه سالجاری هم بالگرد شرکت فلات قاره با ۴ سرنشین جهت انتقال یک مصدوم از سکوی ابوذر در نزدیکی جزیره خارگ به سمت بوشهر به پرواز درآمد، ولی ۱۰ دقیقه بعد از صفحه راهدار محو و در دریا سقوط کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از منابع محلی، روز گذشته یک فروند بالگرد تحت اجاره شرکت نفت فلات قاره ایران، قبل از برخاستن از زمین در باند فرود منطقه بهرگان دیلم به علت بروز آسیب جدی در قسمت ملخ متلاشی شد. 

این حادثه در حدود ساعت ۱۲و  ۳۰ دقیقه روز شنبه رخ داد و تاکنون گزارشی از آسیب دیدگی فردی گزارش نشده است. 

شرکت نفت فلات قاره با تأیید سقوط بالگرد آگوستای در منطقه نفتی بهرگان، افزود: با ایجاد یک تیم ویژه دلایل بروز این حادثه در حال بررسی است و به زودی گزارش نهایی جزئیات این سانحه اعلام خواهد شد. 

منطقه نفتی بهرگان در ۴۰ کیلومتری شمال غربی گناوه و ۲۸ کیلومتری بندر دیلم قرار دارد. 

این منطقه شامل چهار میدان نفتی بهرگانسر، سروش، نوروز و هندیجان یکی از۶ منطقه فلات قاره کشور است که از سال ۱۳۳۰ و با کشف نفت در این منطقه در ردیف مناطق نفتی کشور قرار گرفته است و پیشتاز صنعت نفت دریایی کشور به حساب می‌آید. 

میدان نفتی بهرگانسرکه در این منطقه است، قدیمی‌ترین میدان نفتی دریایی ایران به شمار می‌رود. 

لازم به یادآوری است، ۲۳ تیرماه سال‌جاری هم بالگرد شرکت فلات قاره با ۴ سرنشین جهت انتقال یک مصدوم از سکوی ابوذر در نزدیکی جزیره خارگ به سمت بوشهر به پرواز درآمد، ولی ۱۰ دقیقه بعد از صفحه راهدار محو و در دریا سقوط کرد. 

پس از این حادثه، تنها پیکر یکی از جانباختگان سالم به دست آمد و در غواصی‌های صورت گرفته، بخش‌هایی از بدن انسان و قطعاتی از بالگرد در عمق ۴۰ متری آبهای خلیج فارس پیدا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز