خبرگزاری کار ایران

دریادار فدوی اعلام کرد:

تشکیل سازمان رزم شناورهای هوشمند در سپاه

کد خبر : ۱۴۰۴۷۷

دشمنی آمریکا و هم‌پیمانانش با انقلاب اسلامی یک دشمنی فرضی نیست بلکه یک دشمنی عینی است و مصداق فیزیکی آن در دریا خواهد بود و آنها یک نیروی نظامی دریاپایه هستند و تنها نقطه‌ای از جهان که آمریکایی‌ها عبارت «منافع حیاتی امنیت ملی» را در مورد آن به کار می‌برند، فقط سرزمین‌شان و خلیج فارس است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: با توجه به تهدید دائمی آمریکا در دریا، سازمان رزم شناورهای هوشمند در نیروی دریایی سپاه تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، سردار دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسم افتتاحیه سومین دوره مسابقات ملی شناورهای هوشمند که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: ‌این مسابقات در سه سال گذشته آغاز شده و شروع دیرهنگامی داشته در حالیکه این موضوع یکی از موضوعات اساسی است.

دریادار فدوی با بیان اینکه پیچیدگی‌های زیر آب بسیار بیشتر از بالای آب است، اظهار داشت: برای اینکه بخواهیم کار ویژه‌ای در دریا انجام دهیم باید تلاش زیادی صورت گیرد. ما در موضوعات زیر سطح با عرصه بسیار بی‌انتهایی مواجه هستیم که می‌توان بی‌محابا جلو رفت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه ما اساسا یک کشور دریایی هستیم، گفت: ولی متاسفانه میزان روند ما اصلا مانند یک کشور دریایی نیست و نقشی که دریا و سواحل آن می‌بایست در توسعه کشور داشته باشد، صورت نمی‌گیرد.

دریادار فدوی در ادامه با اشاره به تهدیدات کشور ما اظهار داشت: دشمنی آمریکا و هم‌پیمانانش با انقلاب اسلامی یک دشمنی فرضی نیست بلکه یک دشمنی عینی است و مصداق فیزیکی آن در دریا خواهد بود و آنها یک نیروی نظامی دریاپایه هستند و تنها نقطه‌ای از جهان که آمریکایی‌ها عبارت «منافع حیاتی امنیت ملی» را در مورد آن به کار می‌برند، فقط سرزمین‌شان و خلیج فارس است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: به همین دلیل به منظور لزوم مقابله با آنها توسط سپاه، ما از سال‌های قبل بحثشناورهای هوشمند را آغاز کردیم و «سازمان رزم شناورهای هوشمند» در نیروی سپاه تشکیل شد و ما می‌توانیم با آمریکایی‌ها مقابله اساسی کنیم، در حالیکه آنها نمی‌توانند تأثیرگذاری اساسی در این زمینه داشته باشند.

دریادار فدوی خاطرنشان کرد: دریا نقش اساسی در موضوعات مختلف کشور ما از جمله تولید و صادر کردن نفت خام دارد. همچنین از طرف دیگر تهدیدات نظامی از سوی دریا صورت می‌گیرد لذا دستاوردهای ما در حوزه شناورهای هوشمند می‌تواند در حد ملی و فراملی تاثیرگذار باشد.

وی افزود: پیشرفت‌های زیادی در حوزه شناورهای هوشمند صورت گرفته و در مجموعه‌های نیروهای دریایی سپاه به صورت مستقل کار مفصلی در این حوزه صورت گرفته است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: زیردریایی‌ها در سازمان‌های رزم نیروهای دریایی وجود دارد که در سپاه نیز همین گونه است.

دریادار فدوی تصریح کرد: شاید یکی از علت‌هایی که در تاریخ ایران به دریا توجه نشده است، این بود که زمین مبدا تهدید اساسی علیه ایران بوده اما اکنون دریا، تهدید جغرافیای ایران است لذا باید دریا به عنوان یک فرصت راهبردی برای کشور در رسیدن به اهدافش تلقی شود.

وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم محصولات مورد توجه و با اهمیتی در این دوره از مسابقات تولید شود، گفت: ما در گذشته نیز پروژه‌هایی در دانشگاه‌ها داشتیم که تاثیر مستقیمی در توان نظامی و دفاعی کشور داشته و الان هم این نقش را ایفا می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز