خبرگزاری کار ایران

کارگران آبفار داراب از حمایت قانون کار محروم‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۲۱۶

کارگران پیمانکاری شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان داراب، از اجرا نشدن مواد حمایتی قانون کار در مورد 40 کارگر پیمانی این واحد خبر می‌دهند.

به گزارش ایلنا، کارگران مدعی‌اند  علاوه بر تعویق دو ماه حقوق در ماهای فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری، کارفرما در موضوع عقد قرارداد، پرداخت حق اضافه‌کاری‌ ،حق بن، مرخصی وقانون کار را رعایت نمی‌کند.

کارگران می‌گویند پیمانکاران آبفار داراب که هر چند ماه یکبار به صورت سوری تغییر می کنند در بدو استخدام با کارگران  هیچ قرار دادی امضا نمی کنند و پس از آن  هنگام  تسویه حساب قرار دادی را که یکسویه تنظیم شده  برای امضا به کارگر  تحویل می‌دهند.

بر اساس اظهارات کارگران، این پیمانکاران که هویت نامعلوم دارند در پایان هر سال حق عیدی کارگران را پرداخت نمی‌کنند و همچنین مبغی بابت اضافه کاری به کارگران پرداخت نمی‌شود. 

 یکی از کارگران در تشریح مشکلات صنفی خود و همکارانش به ایلنا توضیح داد:کارگران شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان داراب که تامین کننده آب آشامیدنی ساکنین بیش از 30 روستای محروم در سطح این شهرستان هستند هر ماهه حقوق خود را با تاخیر دریافت می‌کنند اما در دو ماه اخیر (فروردین و اردیبهشت) حقوقی دریافت نکرده اند.

این کارگر ادامه داد: حق بیمه کارگران نیز بصورت نامنظم به تامین اجتماعی پرداخت شده است و این موضوع مشکلاتی را در هنگام بازنشستگی آنان به وجود می‌آورد بطوری که اکنون در بین کارگران کسانی هستند که بعد از 30 سال  کار مداوم هوز امکان بازنشسته شدن ندارند.

این کارگر افزود: میانگین سوابق کاری کارگران آب و فاضلاب روستایی داراب بین 10 تا 20 سال است که بدون داشتن قرار داد کار روزی 12 ساعت کار می کنند.

وی در خصوص  وضعیت مرخصی کارگران توضیح داد: کارگران این مجموعه حق رفتن به مرخصی را ندارند و اگر کارگری قصد مرخصی رفتن داشته باشد باید به هزینه خودش یک نیروی کار جایگزین کند.

 به گفته این منبع خبری، کارگران شاغل در آبفار شهرستان داراب فاقد سرویس‌های ایاب و ذهاب هستند و حتی برای انجام امور کاری چون تعمیرات لوله و کنتور خوانی باید از وسایل نقلیه عمومی یا شخصی استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز