خبرگزاری کار ایران

سه سال انتظار کارگران «آزمایش مرودشت» برای بازنشستگی

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۹۸۶

۱۷۰ کارگر کارخانه آزمایش مرودشت که از شهریورماه سال ۹۱ با تعطیلی این کارخانه در بلاتکلیفی به سر می‌برند، از مسئولان استانی می‌خواهند به رفع مشکلات بازنشستگی‌شان کمک کنند.

منابع خبری ایلنا در این واحد تولیدی گزارش دادند کارخانه آزمایش مرودشت که در زمینه تولید لوازم سرمایشی و گرمایشی منزل فعالیت دارد؛ مرداد ماه سال ۹۱ به دلیل افزایش مشکلات مالی تعطیل اعلام شد و از آن تاریخ حدود ۲۰۰ کارگر بیکار شدند.

کارگران کارخانه آزمایش مرودشت می‌گویند، در زمان تعطیلی کارخانه ۲۰۰ کارگر در این واحد صنعتی مشغول بکار بودند که تعداد ۱۰۰ نفر از آن‌ها در‌‌ همان زمان با سوابق کار بین ۲۰ تا ۲۸ سال بازنشسته شدند اما کارفرما تا به امروز به دلیل آنچه که کمبود منابع مالی عنوان می‌کند از پرداخت حق سنوات و سایر مطالبات قانونی کارگران بازنشسته خودداری کرده است.

به گفته کارگران آزمایش مرودشت در سال ۹۳ حدود ۴۰ نفر دیگر از کارگران این کارخانه بازنشسته شدند اما پس از ابلاغ آئین نامه جدید بازنشستگی قانون مشاغل سخت و زیان آور و افزایش سه درصدی سهم پرداختی کارفرما به تامین اجتماعی، در پرداخت مبلغی که لازمه بازنشستگی این تعداد کارگر است دچار مشکل شده و به همین دلیل مستمری این کارگران بازنشسته هنوز برقرار نشده است.

همچنین گفته می‌شود، تعداد ۳۰نفر از کارگران قدیمی این واحد که در ماههای آینده امکان بازنشسته شدن می‌یابند به دلیل مشکلاتی که در سوابق بیمه‌ای‌شان وجود دارد در موعد مقرر با مشکل مواجه خواهند شد و هنوز تکلیف بازنشستگی آن‌ها مشخص نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز