خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران واحد ترابری این منطقه:

کارگران منطقه عملیاتی پارسیان با امنیتی کردن فضای کار مخالفند

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۱۸۳

نماینده کارگران منطقه عملیاتی پارسیان در جشن تجلیل از کارگران شهرستان مهر اعلام کرد: کارگران پارسیان با امنیت در فضای کار موافقند اما با امنیتی کردن فضای کارگری مخالفند.

«محمد عباسی» نماینده کارگران واحد ترابری منطقه عملیاتی پارسیان ادامه داد: ۹۰۰ کارگر واحدهای عملیاتی با کم توجهی مسئولین منطقه عملیاتی پارسیان روبرو هستند و این باعث از بین رفتن انگیزه کار در بین آنان شده است.

وی افزود: ریشه مشکلات کارگران مربوط به ضعف مدیریتی و بی‌توجهی به کارگران است و علی رغم وعده‌هایی که مسئولین محلی به ما داده ند اما در عمل شاهد تغییرات در روند مدیریتی این منطقه نبوده‌ایم.

نماینده کارگران منطقه عملیاتی پارسیان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مشکلات کارگران، تهدید نماینده آنان و فعالان کارگری است که پس از پیگیری مشکلات کارگران، با تهدید و تعلیق از کار روبرو هستند.

او گفت: کارگران منطقه عملیاتی پارسیان نسبت به دیگر مناطق نفت و گاز جنوب با دستمزد بسیاری پائین‌تری کار می‌کنند و این درحالیست که ما به طور مکرر به دفتر رئیس منطقه عملیاتی پارسیان و مسئولین منطقه مراجعه کرده‌ایم اما پاسخ مثبتی دریافت نکرده‌ایم و گا‌هی از مسئولین و مدیران این منطقه شنیده‌ایم که «ما نسبت به شما کارگران وظیفه‌ای نداریم.»

محمد عباسی با بیان اینکه کارگران این منطقه نقش مهمی در تولید گاز در کشور دارند، به تجمع اعتراضی سال گذشته در این منطقه اشاره کرد و گفت: در واکنش به تجمع اعتراضی سال گذشته مسئولین منطقه پارسیان با وارد کردن پلیس امنیت، فضا را امنیتی کردند اما کارگران در مقابل هیچ خدشه‌ای به تولید وارد نکردند.

نماینده کارگران منطقه عملیاتی پارسیان افزود: بحمدالله نیروهای امنیتی با این فضا مخالفند و با همکاری آنان در اسفند ۹۳ به حقوق خود دست یافتیم اما امروز کارگران منطقه عملیاتی با کوچک‌ترین حرکت صنفی و حق‌طلبانه با تهدید و تعلیق روبرو می‌شوند.

این فعال کارگری بیان داشت: کارگران پارسیان با امنیت در فضای کار موافقند اما با امنیتی کردن فضای کارگری مخالفند و بحمدالله نیروهای امنیتی در تامین آرامش کارگران تلاش می‌کنند و گام بر می‌دارند.

عباسی خواستار پیگیری مطالبات کارگران منطقه پارسیان از سوی وزارت نفت شد و گفت: کارگران این منطقه از مزایای بدی آب و هوا، سختی کار و رانندگان از حق ماموریت محروم هستند و همچنین دستمزد حداقلی نیز شرایط سختی را برای کارگران به وجود آورده است.

وی در خاتمه مدیران شهرستان‌های مهر و لامرد را مورد خطاب قرار داد و گفت: از شعار دادن دست بردارید، ما بوسه بر دست‌مان را نمی‌خواهیم، ما کارگران فارغ از وابستگی به جناح و گروهی می‌خواهیم پیگیر مطالبه ۹۰۰ خانواده کارگری در منطقه پارسیان باشید و مشکلات کارگران را با اتحاد و همدلی از وزارت نفت مطالبه کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز