خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهمنامه اصلاحات چهارساله در بازار کار قطر با حمایت سازمان جهانی کار

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۴۸۲

قطر و سازمان جهانی کار به تفاهمنامه‌ای چهارساله برای اجرای اصلاحات در بازار کار این کشور رسیدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان جهانی کار، این سازمان و دولت قطر تفاهمنامه برنامه ۴ساله جدیدی را برای پیشبرد اصلاحات در روابط کار این کشور امضا کردند. 

این برنامه چهارساله جدید با هدف تثبیت تلاش‌های سال‌های گذشته و تقویت سیاست‌ها و نهادهای حقوقی حمایت از کارگران در بازار کار قطر تدارک دیده شده است. سازمان جهانی کار (ILO) و دولت پادشاهی قطر توافقنامه‌ای را نیز برای تمدید برنامه همکاری فنی خود طی چهار سال آتی امضا کردند. 

این تفاهنامه همکاری چندجانبه توسط گیلبرت هونگبو، دبیرکل ILO و علی بن سمیخ المری وزیر کار قطر در مقر سازمان جهانی کار در ژنو امضا شد. 

مرحله جدید این برنامه (در سال‌های ۲۰۲۴-۲۰۲۸ میلادی) بر تعمیق تلاش‌های قطر در اصلاحات در بازار کار طراحی شده در سال‌های اخیر از طریق تقویت بیشتر نهادهای کلیدی حمایت از کارگران در بازار کار متمرکز خواهد بود. 

این اقدامات حقوقی و فنی شامل حمایت از تحرک نیروی کار، اصلاح شیوه تعیین دستمزدها، افزایش توان بیان مطالبات کارگران و بهبود شیوه نمایندگی آنان و موارد ایمنی و بهداشت حرفه‌ای هستند. 

در این برنامه مواردی برای بهبود آموزش‌های مهارتی و تسهیل شرایط دورکاری و نقل و انتقال نیروی کار نیز گنجانده شده است که در جای خود قابل اعتنا است. 

تعدادی از سیاست‌های هدف گرفته شده در اصلاحات چهارساله به تغییر بافت و نوع نیروی کار مورد نیاز قطر مربوط می‌شود و از جمله اولویت‌هایی مثل: افزایش تعداد زنان در نیروی کار، بهبود نسبت کارگران مهاجر ماهر به کارگران مهاجر ساده، و افزایش مشارکت اتباع قطری در بخش خصوصی است. حل و فصل عادلانه اختلافات کارگری و کارفرمایی نیز از جمله فنونی است که در این اصلاحات با حضور مستشاران سازمان جهانی کار و با هزینه قطر آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز