خبرگزاری کار ایران

پیوستن فیلیپین به کنوانسیون ۱۹۰ سازمانی جهانی کار برای منع خشونت و آزار در محیط کار

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۷۴۴

فیلیپین به کنوانسیون شماره ۱۹۰ سازمان جهانی کار پیوست. آموزش و ایجاد راهکارهای پیشگیری و درمان برای قربانیان بالقوه و بالفعل خشونت و آزار در محیط کار از جمله مفاد کنوانسیون ۱۹۰ ILO است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از ILO، فیلیپین سی و هشتمین کشور جهان و اولین کشور آسیایی است که رسما به کنوانسیون شماره ۱۹۰ سازمان جهانی کار پیوسته است. 

طی هفته گذشته، جمهوری فیلیپین سند تصویب کنوانسیون خشونت و آزار و اذیت، مصوب سال ۲۰۱۹ میلادی (مقاوله نامه شماره ۱۹۰) را با حضور معاون مدیرکل سازمان جهانی کار (ILO) تودیع کرد. 

با تسلیم سند تصویب این کنوانسیون، فیلیپین موظف خواهد شد که کلیه اقدامات نظارتی، قانونگذاری و توسعه‌ای و آموزشی در حوزه جلوگیری از منع خشونت و آزار در محیط کار و به ویژه آزار زنان در ساعات کار را تدارک ببیند. 

کنوانسیون شماره ۱۹۰ اولین استاندارد جهانی کار است که بطور جامع به خشونت و آزار و اذیت در محیط کار پرداخته است. این مقاوله‌نامه همراه با توصیه‌نامه شماره ۲۰۶، چارچوبی برای اقدام علیه آزاردهندگان ایجاد کرده و آینده کاری مبتنی بر عزت و کرامت نیروی کار را تقویت و تضمین می‌کند. 

این کنوانسیون حق اساسی افراد برای داشتن محل کار عاری از خشونت و آزار را تصریح می‌کند. این حقوق کلیه نیروها از کارآموز، دانشجو و دانش آموز، پیمانکار، کارگر و کارفرما در محیط را به رسمیت می‌شناسد. 

علاوه بر این، کنوانسیون کشورهای عضو و تصویب کننده این کنوانسیون موظف هستند با مشورت با سازمان‌های کارفرمایی و کارگری، راهبردهای پاسخگوی جنسیتی را برای پیشگیری و ریشه‌کن کردن خشونت و آزار و اذیت محل کار اتخاذ کنند. 

آموزش و ایجاد راهکارهای پیشگیری و درمان برای قربانیان بالقوه و بالفعل خشونت و آزار در محیط کار نیز از جمله مفاد کنوانسیون ۱۹۰ ILO است. 

سِلسِت دریک، معاون دبیرکل ILO، پس از دریافت سند تصویب کنوانسیون ۱۹۰، اظهار کرد: سازمان جهانی کار از تصویب کنوانسیون ۱۹۰ توسط فیلیپین استقبال می‌کند. این تصویب گام مهمی برای جلوگیری و از بین بردن خشونت و آزار و اذیت در جهان است. زمان آن فرا رسیده است که محیط‌های کاری عاری از خشونت و آزار و اذیت در همه جا به واقعیت تبدیل شود و عدالت اجتماعی را برای همه ترویج کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز