خبرگزاری کار ایران

ادامه معوقات مزدی کارگران کمباین‌ سازی تبریز: شش ماه حقوق نگرفته‌ ایم، کسی پاسخگو نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۶۰۸

جمعی از کارگران کارخانه کمباین‌سازی سهند تبریز از عدم پرداخت ۶ ماه دستمزد و عیدی انتقاد کردند.

جمعی از کارگران کمباین‌سازی سهند تبریز در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: باتوجه به اینکه کارگران کمباین‌سازی تبریز با احتساب اسفند ماه شش ماه حقوق معوقه طلب دارند و در تنگنای مالی هستند اما اقدامی از طرف مدیران کارخانه و مسئولان استانی برای حل مشکلات صورت نگرفته است.

یکی از کارگران کمباین‌سازی تبریز گفت: از شهریور حقوق نگرفتیم در حال حاضر چندین سال است تولید کمباین به حداقل ممکن کاهش یافته و کارفرما در یک قسمت از کارخانه با ۶۰ تا ۷۰ کارگر اقدام به تولید بلبرینگ می‌کند اما چون خبری از پرداخت حقوق نیست، هر ماه تعدادی از همکاران خودخواسته محل کارشان را ترک می‌کنند.

به گفته وی، تأخیر شش ماهه در پرداخت حقوق قانونی کارگران کارخانه کمباین‌سازی باعث شده که آن‌ها در شرایط سخت معیشتی قرار بگیرند، به‌طوری‌که کارگرانی که در کارخانه باقی مانده‌اند در تأمین مایحتاج روزانه خود ناتوانند.

وی افزود: بی‌پولی به اعتبار، منزلت و کرامت کارگران کمباین‌سازی ضربه‌های جبران‌ناپذیری وارد کرده است.

یکی دیگر از کارگر کمباین‌سازی نیز در ارتباط با مشکلات معیشتی خود گفت: در آستانه سال جدید توان خرید گوشت قرمز و مرغ را نداریم و بی‌پولی چنان به ما فشار آورده که روی رفتن به خانه را نداریم.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود که آن‌ها در شرایط کنونی ترجیح می‌دهند در خارج از ساعات کاری، راه دیگری برای تامین معاش خود پیدا کنند.

یکی از کارگران کمباین‌سازی گفت: می‌دانیم انجام کارهای خدماتی همانند کار در منازل و پیک موتوری و موسسات کرایه خودرو هیچ آینده شغلی ندارد، اما وقتی مزدی داده می‌شود ناچاریم مخارج‌مان را به هر نحو ممکن تامین کنیم.

او گفت: افرادی که از چندین سال پیش به عنوان سرمایه‌گذار وارد کارخانه کمباین‌سازی تبریز شده‌اند نه تنها سرمایه و آورده مالی از خود نداشتند بلکه به مرور با فروختن تجهیزات و ماشین الات، مجموعه بزرگ کمباین‌سازی آن را به گل نشاندند و مجموعه‌ای که خود (بلبرینگ سازی) در دل کمباین‌سازی شکل داده‌اند نیز به حال روز کمباین‌سازی دچار شده است.

این کارگر به نیابت از سایر همکاران خود درخواست مداخله مسئولان و رسیدگی به مشکلات کارخانه را مطرح کرد و افزود: پس از گذشت سال‌ها از مشکلاتی که برای کارخانه کمباین‌سازی ایجاد شده، برای چندمین بار از مسئولان کشوری می‌خواهیم به مساله بلاتکلیفی کارخانه کمباین‌سازی و معوقات مزدی کارگران ورود کنند.

گفتنی است کمباین‌سازی تبریز (شرکت توسعه صنعت آذربایجان) در زمینه تولید کمباین‌های کشاورزی، ساندویچ‌های پانل و انواع کانکس در جاده تبریز به آذر شهر (جاده پتروشیمی) فعالیت دارد. این شرکت پیش از سال ۹۰ حدود ۵۰۰ کارگر شاغل داشت اما در حال حاضر شمار کارگران باقیمانده آن به حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر کاهش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز