خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

پشتِ پرده‌ی معوقاتِ مزدی؛ آیا شهرداری‌ها با حقوق کارگران سرمایه‌گذاری می‌کنند؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۰۳۷

دبیر خانه کارگر آران و بیدگل گفت: متأسفانه اینگونه به نظر می‌آید که شهرداری‌ها حقوق و دستمزد کارگران را با تأخیر پرداخت می‌کنند و با مبالغ دریافتی از دولت اقدام به سرمایه گذاری‌های اقتصادی می‌کنند و با حقوق کارگران به دنبالِ ایجادِ ارزش افزوده برای سازمان خود هستند!

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شهرداریِ نوش‌آباد مدتهاست که به پرداختِ با تعویقِ حقوق خود معترض هستند. این کارگران حقوق خود را هر سه ماه یکبار دریافت می‌کنند! 

مجتبی حاجی‌‎زاده (دبیر خانه کارگر آران و بیدگل) با اشاره به معوقاتِ مزدی کارگران شهرداری نوش‌آباد گفت: دیوان محاسبات به بودجه شهرداری نوش آباد و شهرداری‌هایی که چندین ماه از مطالبات کارکنان خود را پرداخت نکرده‌اند، ورود کند. طبق بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور وفق ماده ۱ الی ۱۰ از فصل سوم ضوابط مالی تهیه و تنظیم بودجه، قسمت (الف) پیش‌بینی اعتبار برای حقوق و مزایای کارکنان رسمی، پیمانی و مشمولین قانون کار به میزان ۲۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است. 

حاجی‌زاده گفت: متأسفانه اینگونه به نظر می‌آید که شهرداری‌ها حقوق و دستمزد کارگران را با تأخیر پرداخت می‌کنند و با مبالغ دریافتی از دولت اقدام به سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی می‌کنند و با حقوق کارگران به دنبالِ ایجادِ ارزش افزوده برای سازمان خود هستند! 

دبیر خانه کارگر آران و بیدگل گفت: حقوق کارگران به قدری ناچیز است که حتی پرداختِ تمام و کمال و به موقعِ این حقوق هم نمی‌تواند نیازهای آن‌ها را تأمین کند. این رفتار با کارگران، لطمات بسیاری به زندگیِ آن‌ها وارد می‌کند و مشکلاتِ معیشتیِ آن‌ها را چندین برابر می‌کند. 

حاجی‌زاده افزود: اصلِ این کار، یعنی پرداختِ با تأخیرِ حقوق، ایرادی اساسی دارد، اما اگر قرار است با حقوق کارگران، سرمایه‌گذاری صورت بگیرد، باید کارگران نیز از آن سرمایه بهره‌ای ببرند و سودِ آن، در حقوق آن‌ها محاسبه شود. ضمن اینکه استانداری و فرمانداران به عنوان نماینده دولت در مرکز شهرستان، باید نظارت دقیق‌تری به پرداخت‌های دولت به شهرداری‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز