خبرگزاری کار ایران

کارگران روزمزد پتروشیمی جم منتظر تبدیل وضعیت شغلی‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۷۰۹

کارگران روزمزد ی پتروشیمی جم در عسلویه، از شرایط شغلی خود انتقاد دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از کارگران روزمزد پتروشیمی جم گفت: با روزی حدود ۱۲ ساعت کار در پایین‌ترین رده‌ی شغلی پتروشیمی جم هستیم و ظاهراً کسی به فکر ما نیست.

این کارگر خود را از مجموعه ۱۵۳ کارگر روزمزدی پتروشیمی جم با ۴ تا ۹ سال سابقه کار معرفی می‌کند؛ که بدون اضافه کاری، تعطیل کاری سنوات و عیدی با حداقل‌ها در پتروشیمی مشغول کارند.

یکی از این کارگران می‌گوید: ما با شرح وظایف یکسان و سابقه کار مستمر بدلیل‌عدم تبدیل وضعیت، از امتیازات برابر با همکاران قراردادی ورسمی محرومیم و با وجود سال‌ها خدمت در بخش خدمات شرکت، متاسفانه حق اضافه کاری وتعطیل کاری پاداش بهره‌وری، اجرای طرح طبقه‌بندی و حتی عیدی وسنوات پایان سال به ما تعلق نمی‌گیرد.

او گفت: با قرار دادهای یک ماه تحت مسئولیت یک شرکت تامین نیرو هستیم که در طول سال بصورت نامنظم دستمزد ما کارگران را پرداخت می‌کند. سالهاست علارغم وعدهای بسیار مدیران منتظر تبدیل وضعیت شغلی هستیم اما هنوزمحقق نشده واین موضوع انگیزه کار وزندگی را از ما گرفته است.

به گفته‌ی وی، کار روزمزدی و حجمی معنایی جز بیگاری ندارد؛ در پتروشیمی کارگرانی روز مزدی هستند که سال‌ها به همین روال کار کرده‌اند و به بازنشستگی نرسیده اند.

طبق اظهارات این کارکر روزمزدی؛ قرار بود مرداد ماه امسال تبدیل وضعیت شویم که به بهمن ماه جاری موکول شد اخیرا هم با پیگیری دوباره کارگران وعده تبدل وضعیت ظاهرا به سال بعد موکول شده است. ؛ سوال ما این است که مگر ما کارگر پتروشیمی نیستیم، چرا بخاطر روز مزدی بودن از تمام مزایا ما را محروم کرده‌اند.

به گفته وی، در حالی مدیران پتروشیمی جم به در خواست کارگران پاسخ روشنی نمی‌دهند؛ که اکثریت ما به دور از خانوادهایمان در کمپ وکانکس‌های فاقد امکانات زندگی می‌کنیم.

این کارگر به نیابت از همکاران خود گفت؛ خواستار بهره‌مندی از تمام مزایای مزدی قانون کار هستیم. امیدواریم پایان سال جاری با تبدیل وضعیت از امنیت شغلی ومعیشتی بهره‌مند شویم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز