خبرگزاری کار ایران

انتظارِ کارگران پیمانکاری طرح آبیاری کارون بزرگ برای حذفِ پیمانکار

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۱۲۸

کارگران پیمانی شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی کارون بزرگ خواستار مستقیم شدن قراردادهای کار خود هستند.

یک منبع کارگری درطرح آبیاری کارون بزرگ به خبرنگار ایلنا گفت: حدود ۱۵۰ نفر از کارگران شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی کارون بزرگ که سالهاست زیر نظر چندین پیمانکار در بخش تعمیرات و بهره‌برداری و حراست مجموعه مشغول کارند، از سال ۹۵ پیگیر تبدیل وضعیت شغلی خود هستند و در این سال‌ها پیمانکاران در مقام کارفرما به تعهدات مزدی خود عمل نکرده‌اند.

این کارگر خواسته‌های خود و همکارانش را تبدیل وضعیت استخدامی اعلام کرد و گفت: یکبار بین سالهای ۹۵ تا ۹۷ حدود ۸۰ نفر از همکارانمان با مدارک تحصیلی دیپلم تا لیسانس تبدیل وضعیت شده‌اند اما مابقی کارگران که سوابق بالاتری دارند هنوز تبدیل وضعیت نشده و علارغم انجام مصاحبه استخدامی که قرار بود سال قبل (۱۴۰۱) تبدیل وضعیت شوند، هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه کارگران پیمانی شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی کارون بزرگ خواستار آن هستند تا مدیریت سازمان آب برق خوزستان در مقام کارفرمای اصلی در راستای اجرای طرح‌های مستقیم شدن قراردادهای کاری کارگران پیمانکاری با آن‌ها قرارداد مستقیم کار منعقد کند، افزود: با روزی ۱۲ ساعت کار مداوم و سخت از حداقل‌های مزدی محروم هستیم و مسئولان شرکت طرح آبیاری کارون به مشکلاتمان که در نتیجه حضور پیمانکار ایجاد شده، اعتنایی نمی‌کنند.

این کارگر با اشاره به میانگین ۱۵ سال سابقه کاری خود در طرح آبیاری کارون بزرگ گفت: تجربه سال‌ها حضور پیمانکاران در این شرکت نشان داده است که مدیران پیمانکاری نه تنها تاثیری بر فرآیند کار این شرکت ندارند بلکه در عمل می‌توانند به عاملی برای تهدید امنیت شغلی کارگران تبدیل شوند.

وی گفت: طی سالهای گذشته برای تبدیل وضعیت شغلی خود و انتقاد از سیاست‌گذاری‌های مدیران در رابطه با واگذاری بخش عمده‌ای از تأمین نیروی انسانی به شرکتهای پیمانکاری تجمعاتی برگزار کرده‌ایم. اما مسئولان هنوز تصمیم جدی برای حذف پیمانکار و نوع قرارداد کارگران نگرفته‌اند و این موضوع نگرانی کارگران را بیشتر می‌کند چراکه کارگران در سالهای کار و تلاش حتی با داشتن شیفت‌های اضافی به دلیل نبود نظارت بر عملکرد پیمانکار، از بسیاری از مطالبات قانونی، عرفی و مناسبتی محروم بوده‌اند.

گفتنی است شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی کارون بزرگ شوشتر وابسته به سازمان آب و برق خوزستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز