خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران شهرداری خاش از مسئولان/ پیگیر حقوق عقب‌افتاده ما باشید

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۶۷۲

کارگران شهرداری خاش، با سه تا ۵ ماه حقوق معوقه شرایط معیشتی نامناسبی دارند. کارگران این شهرداری خواستار رسیدگی مسئولان استانی به وضعیت پرداخت مطالبات عقب افتاده خود شدند.

یکی از کارگران شهرداری خاش در تماس با خبرنگار ایلنا، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان استانی در واکنش به اخباری که در هشت ماه گذشته در مورد شرایط سخت زندگی کارگران شهرداری خاش در نتیجه‌ عدم دریافت چندین ماه حقوق منتشر شده است، گفت: از مسئولان استانی و شهرستانی می‌خواهیم با ورود به شهرداری ایرانشهر به روند پرداخت حقوق کارگران شاغل در آن رسیدگی کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر کارگران قراردادی سه ماه و کارگران شرکتی تا ۵ ماه حقوق دریافت نکرده‌اند. آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم مربوط به مرداد ماه است که حدودا سه ونیم ماه پیش واریزشده و از آن موقع هیچ دریافتی نداشته‌ایم.

او گفت: شرایط زندگی کارگران شهرداری خاش به دلیل‌ عدم پرداخت حقوق خوب نیست و از این بابت جا دارد مسئولان استانی از جمله استانداری، فرمانداری و اداره کار؛ نمایندگان و بازرسان خود را روانه شهرداری خاش کنند.

این کارگر با بیان اینکه باید مشخص شود تا چه زمانی معوقات مزدی کارگران پرداخت می‌شود، گفت: همه کارگران این مجموعه در فصل گرما و سرما برای رفاه مردم و زیباسازی فضای شهر بدون هیچگونه تعطیلی و ایجاد وقفه در کارمان هر روز از صبح تا عصر تلاش می‌کنند بدون اینکه زحمتشان به چشم بیاید و همیشه دغدغه قرارداد، حقوق، عیدی و امنیت شغلی دارند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی، مدیریت فعلی شهرداری خاش باید منابع مالی خود را با الویت‌بندی هزینه کند، گفت: شهرداری برای جبران منابع مالی خود ابتدا باید هزینه‌های غیرضروری خود را حذف کند و از انجام پروژه‌های غیر ضروری بپرهیزد.

او با بیان اینکه مدیریت شهری خاش به‌جای حفظ وضعیت موجود، به هزینه‌های شهر می‌افزاید، افزود: برخی از پروژه‌ها که در شهر خاش با هزینه‌های بالا در دست ساخت و اجراست؛ غیرضروری است. به عنوان نمونه شهرداری اقدام به ساخت دوباره خیابان فردوسی (که به یک رودخانه منتهی می‌شود) کرده که مخارج دوباره زیرسازی، آسفالت و جدول‌کشی آن می‌توانست حداقل بخش کمی از طلب کارگران را جبران کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه پرداخت طلب مزدی کارگران در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری باشد، افزود: لازم است مدیران شهری خاش نسبت به انجام وظایف قانونی در قبال کارگران مجموعه شهرداری جدیت داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز