خبرگزاری کار ایران

انتقاد کارگران شهرداری خاش از معوقات مزدی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۵۵۹

به گفته یکی از کارگران شهرداری خاش که برخی از آنها سه ونیم تا پنج ماه است حقوق نگرفته‌اند، شهرداری باید از هزینه‌های غیرضرور کاسته و حقوق کارگران را پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به گفته یکی از کارگران شهرداری خاش، کارگران قراردادی این شهر سه و نیم و کارگران شرکتی پنج ماه است که حقوق نگرفته‌اند؛ آن‌ها بعد از مراجعات پی‌درپی به مقامات شهری می‌گویند با این وضعیت گرانی‌ها؛ سه ونیم تا پنج ماه بی‌حقوق زندگی کرده‌ایم؛ چرا کسی به داد ما نمی‌رسد؟

این کارگر گفت: هر بار که به مسئولان شهری مراجعه می‌کنیم خزانه‌ی خالی شهرداری را نشان‌مان می‌دهند؛ مگر ما کارهای روزانه‌ی شهر را انجام نمی‌دهیم؛ مگر زباله‌ها را جمع نمی‌کنیم؛ مگر به امور شهر نمی‌رسیم؟ امیدواریم شهرداری راهکار جدیدی برای تامین منابع مالی حقوق کارگران پیدا کند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی، مدیران شهری باید منابع مالی خود را با الویت‌بندی هزینه کنند، گفت: شهرداری برای جبران منابع مالی خود ابتدا باید هزینه‌های غیرضروری خود را حذف کند و از انجام پروژه‌های جدید بپرهیزد.

او با بیان اینکه مدیریت شهری خاش به‌جای حفظ وضعیت موجود، به هزینه‌های شهر می‌افزاید، افزود: پروژه‌هایی که در شهر خاش هم اکنون با هزینه‌های بالا در دست ساخت و اجراست؛ غیرضروری است.

این کارگر افزود: به عنوان نمونه جدا از آسفالات بسیاری از خیابان‌های شهر، اخیرا شهرداری اقدام به تعویض مجدد جدول‌کشی‌های جوی آب خیابان‌ها کرده که مخارج آن می‌توانست حداقل بخش کمی از طلب کارگران را جبران کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه پرداخت طلب مزدی کارگران در اولویت برنامه‌های شورای شهر است، افزود: لازم است مدیریت شهری خاش نسبت به انجام وظایف قانونی در قبال کارگران مجموعه شهرداری جدیت داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز