خبرگزاری کار ایران

کارگران هپکو اراک در تماس با ایلنا:

نگران آینده‌ی تولید هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۹۱۵

کارگران هپکو می‌گویند: همچنان نگران آینده‌ی تولید هستیم.

جمعی از کارگران شرکت هپکو اراک در تماس با خبرنگار ایلنا، از افول سطح تولید در ماه‌های اخیر انتقاد کردند.

کارگران گفتند: پس از واگذاری هپکو به تامین اجتماعی در سال ۹۹ و تغییر مدیریتی که به دنبال آن رخ داد، قراردادهای خوب بسته شد؛ در واقع از سال ۹۹ تا ۱۴۰۱ حدود ۲۵۰ دستگاه تولید و تحویل مشتریان شد.

آن‌ها افزودند: اما متاسفانه از ابتدای سال ۱۴۰۲ حمایت کافی از سوی دولت صورت نگرفته و در زمینه قراردادهای مجدد مشکل داریم؛ در سال گذشته، صندوق بیمه توسعه معادن طی نامه‌نگاری با وزارت صمت اعلام کرد که اگر معدن‌داران کشور نیاز به دستگاه و ماشین‌آلات معدنی دارند، باید یک دستگاه از هپکو خریداری و در ازای آن، یک دستگاه وارد شود؛ اما تا این لحظه مصوبه سال ۱۴۰۱ اجرا نشده است.

کارگران هپکو تاکید کردند: در سال جاری، قرارداد بسته شد اما نه به تعداد کافی، فقط برای حدود ۱۰۰ دستگاه قرارداد جدید بسته‌ایم.

به گفته فعالان صنفی هپکو، اگر فعالان بخش معدن آنگونه که ادعا می‌کنند به هزاران دستگاه معدنی نیاز دارند، چرا از هپکو استقبال نمی‌شود؟ آنها افزودند: اگر کشور نیاز به دستگاه و ماشین‌آلات دارد از هپکو حمایت کنند.

کارگران هپکو در ارتباط با شرایط شغلی و مزدی خود گفتند: مشکل در حقوق و دستمزد نداریم اما همچون سالهای گذشته نگران آینده تولید هستیم؛ اگر حمایت همه جانبه از سوی دولت و مجلس صورت نگیرد، باز هم در سال‌های آینده به مشکل برخواهیم خورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز