خبرگزاری کار ایران

مشکلِ نقدینگی در هپکو/ کارگران در انتظارِ رونق تولید

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۲۴۲

رنجبر گفت: مجموعه‌ای به عظمت هپکو نیاز به حمایت جدی مسئولان و سهامدار اصلی دارد؛ برای رونق تولید در هپکو باید پول و نقدینگی فراهم شود تا بتواند مواد اولیه تولید را خریداری کنیم و ساخت ماشین‌آلات کلید بخورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سهام عمده‌ی شرکت هپکو اراک بعد از مدت‌ها فراز و نشیب در سال ۱۴۰۰ به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد؛ حالا بعد از قریب دو سال وضعیت این شرکت و کارگران آن چگونه است؟

ابوالفضل رنجبر (فعال صنفی کارگران هپکو) در ابتدا به موضوع دستمزد کارگران ورود می‌کند و می‌گوید: خوشبختانه دستمزدها به موقع پرداخت می‌شود؛ کارگران از نظر مزد و مزایای مزدی هیچ مشکلی ندارند و سر وقت حقوق‌ها واریز می‌شود.

او تاکید می‌کند: دغدغه‌ی اصلی کارگران هپکو مدتهاست که بحث تولید است؛ رونق گرفتن تولید مهم‌ترین هدف ماست.

وضعیت تولید در هپکو چگونه است؛ رنجبر در این رابطه می‌گوید: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تولید خوبی داشتیم؛ قراردادهایی با مشتریان بسته شد و محصولات را سر وقت به آن‌ها تحویل دادیم؛ از برنامه تولید امسال اطلاع دقیق ندارم اما امیداریم تولید بیشتر از قبل رونق بگیرد و بتوانیم سفارشات خوبی بگیریم و به موقع تحویل بدهیم.

به اعتقاد این فعال کارگری، مهم‌ترین مشکل هپکو امروز «نقدینگی در گردش» و کمبود نقدینگی است؛ او می‌گوید: تولید ماشین‌آلات هپکو هزینه‌بر است و نیاز به نقدینگی بالا دارد؛ بنابراین از سهامدار عمده – سازمان تامین اجتماعی- انتظار داریم نقدینگی مورد نیاز را تامین کند.

او اضافه می‌کند: در این سال‌ها هیچ زمان سازمان تامین اجتماعی نقدینگی مورد نیاز ما را فراهم نکرده؛ اگر نقدینگی در گردش نداشته باشیم نمی‌توانیم محصولات را تولید و انبار و سپس به مشتریان عرضه نماییم؛ بلکه باید منتظر مشتری بمانیم تا بیاید سفارش بدهد و با پیش پرداخت مشتری شروع به ساخت کنیم.

رنجبر در پایان تاکید می‌کند: مجموعه‌ای به عظمت هپکو نیاز به حمایت جدی مسئولان و سهامدار اصلی دارد؛ برای رونق تولید در هپکو باید پول و نقدینگی فراهم شود تا بتواند مواد اولیه تولید را خریداری کنیم و ساخت ماشین‌آلات کلید بخورد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز