خبرگزاری کار ایران

خواسته کارگران هپکو در سالگرد پیروزی انقلاب/ واردات را متوقف کنید

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۸۱۰

کارگران هپکو می‌گویند: با حل مشکل بدهی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی در زمستان سال قبل، انتظار داشتیم امسال سیل قراردادهای ساخت را شاهد باشیم اما چنین اتفاقی نیفتاد. دست‌های پنهانی در کار است تا رشته واردات ماشین آلات بعضاً کهنه و مستعمل قطع نشود.

به گزارش خبرنگار اینا، کارگران هپکو اراک در آستانه پیروزی انقلاب، خواستار توجه به مطالبات خود شدند؛ این کارگران از مسئولان درخواست دارند واردات ماشین آلات معدنی متوقف شود و قراردادهای ساخت با مجموعه هپکو منعقد گردد.

این کارگران با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری که فرموده‌اند «کسانی هستند با واردات تنفس می‌کنند اینها مقدمند یا آن جوان بیکار»؛ از سود گروه‌های خاص برای واردات می‌گویند؛ سودی که اجازه نمی‌دهد مجموعه هپکو سر پا شود و به روزهای اوج خود بازگردد.

در روزهای اخیر، ابراهیم جمیلی (رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران) گفته است: واردات ده هزار تا ماشین آلات معدنی هم کم است! تولیدکنندگان ما قادر نیستند همه نیاز‌های ما را چه در تعداد و چه در نوع تامین بکنند.

کارگران هپکو با انتقاد از این اظهارات می‌گویند: با حل مشکل بدهی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی در زمستان سال قبل، انتظار داشتیم امسال سیل قراردادهای ساخت را شاهد باشیم اما چنین اتفاقی نیفتاد. دست‌های پنهانی در کار است تا رشته واردات ماشین آلات بعضاً کهنه و مستعمل قطع نشود.

علیرضا میقانی (قائم مقام مدیرعامل هپکو) می‌گوید: بعضی از شرکت‌ها با هپکو بحث اختلاف منافع دارند و این شرکت‌ها مثلا با ورود سه محموله ۱۷۰۰ میلیارد تومان اورین ویس (زیاده بر فاکتور) دارند پس از هپکو به هیچ وجه ماشین نمی‌خرند و دست از واردات برنمی‌دارند.

کارگران نیز در این رابطه می‌گویند: سودجویانی هستند که با اورین ویس بالا دستگاه‌ها و ماشین آلات راهسازی و معدنی فوق فرسوده را از کشور‌های مختلف جمع آوری و به کشور ترکیه انتقال می‌دهند و با بستن قرارداد به افراد خاص در گمرک بازرگان تحویل می‌دهند. دستگاه‌های فوق الذکر پس از چند بار دست به دست شدن به قیمت فوق‌العاده بالا به دست مصرف کننده می‌رسند و کارایی چندانی هم ندارند اما سوال اینجاست که چرا با هپکو قرارداد نمی‌بندند؛ پاسخ روشن است؛ همین سودهای انبوه!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز