خبرگزاری کار ایران

بهبود وضعیت هپکو به نسبتِ سال‌های گذشته/ واردات آزاد شود دوباره سقوط می‌کنیم!

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۵۹۱

یک فعال کارگری از بهبود وضعیت هپکو اراک به نسبت سال‌های گذشته خبر داد.

ابوالفضل رنجبر (فعال صنفی کارگران هپکو اراک) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، به بهبود وضعیت این شرکت صنعتی نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: وضعیت نسبت به قبل خیلی بهتر شده؛ در نیمه‌ی دوم سال ۱۴۰۱ توانستیم تولیدات به‌ روز داشته باشیم و تحویل مشتریان بدهیم.

به گفته وی، وضعیت پرداخت حقوق و مزایای مزدی کارگران نیز به نسبت قبل بهتر شده؛ امروز پرداختی‌ها به‌ روز است و مزایای مزدی بهبود یافته است که این امر، حاصل بهبود وضعیت تولید در این شرکت مادر صنعتی‌ست.

شرکت هپکو اراک با احتساب نیروهایی که سال قبل به مجموعه اضافه شده‌اند، حدود ۸۵۰ کارگر دارد که حقوق و مزایای مزدی خود را به موقع دریافت می‌کنند.

رنجبر با بیان اینکه «فعلاً شرایط خوب است اما کارگران بازهم نگران آینده هستند» می‌گوید: ما نیازمند عزم جدی دولت به خصوص وزارت صمت و مجلس هستیم تا قراردادهای سنگین با هپکو بسته شود و خیال کارگران از آینده راحت شود؛ قراردادهای ساخت ده دستگاه یا بیست دستگاه، برای مجموعه‌ای با سابقه و عظمت هپکو اصلاً کافی نیست. هپکو نیازمند قراردادهای ساخت برای بیش از هزار دستگاه است تا به روزهای اوج خود بازگردد و شرایط به حالت پایدار برسد.

او تاکید می‌کند: اگرچه امروز از نظر تولیدی و حقوقی مشکل نداریم اما دغدغه‌ی ثبات و امنیت داریم چراکه وضعیت شکننده است؛ اگر در سال جدید واردات ماشین‌آلات معدنی، راه‌سازی و کشاورزی آزاد شود، به خصوص ماشین‌آلات راه‌سازی که تخصص چهل ساله‌ی هپکو است، اوضاع دوباره به هم می‌خورد.

رنجبر ادامه می‌دهد: هپکو نیاز به نقدینگی برای تداوم تولید دارد؛ بخش اعظم نقدینگی از محل پیش ‌پرداخت‌های سفارشات ساخت تامین می‌شود؛ با آزاد شدن واردات به خصوص ماشین‌آلات دست دوم، دیگر رغبتی برای خرید محصولات نوی هپکو در بین مصرف‌کننده‌ی دولتی و خصوصی باقی نمی‌ماند؛ نباید اجازه واردات بدهند؛ شما به بخش‌های دیگر تولید نگاه کنید؛ آیا اگر مجوز واردات خودروهای دست دوم خارجی با قیمت پایین را بدهند، دیگر هیچ کس متقاضی خرید خودروهای سایپا و ایران خودرو خواهد بود؟

این فعال کارگری در پایان می‌گوید: برای حمایت از تولید داخلی، باید مراقب صدور مجوزهای واردات باشند؛ برای اینکه هپکو به روزهای شکوه و رونق خود بازگردد و خیال ۸۵۰ کارگر متخصص از آینده راحت باشد، نیاز به بازار مصرف داریم؛ بدون هیچ تردیدی، این بازار با منع واردات ماشین‌آلات فراهم می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز