خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت سالروز قانون تصویب کار در مازندران برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۰۹۰

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران از برگزاری بزرگداشت سالروز قانون تصویب کار مصادف با ۲۹ آبان در سه شهر مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نصرالله دریابیگی در نشست و برنامه‌ریزی گرامیداشت ۲۹ آبان سالروز تصویب قانون کار اظهار داشت: گردهمایی بزرگ کارگران به مناسبت ۲۹ آبان با هدف حمایت از قانون کار و قانون تامین اجتماعی در این روز در سه شهرساری قائمشهر و آمل برگزار می‌شود.

او ضمن اعلام حمایت قاطع نهادهای کارگری از قانون کار به عنوان یادگار ارزشمند امام راحل؛ هرگونه تلاش مذبوحانه‌ای برای اصلاح و تعرض به مفاد این قانون را محکوم کرد و گفت: اگر اجازه دهند مفاد این قانون اجرایی شود؛ بسیاری ازمشکلات امروز محیط‌های کارگری برطرف و عدالت اجتماعی جاری و ساری خواهد شد.

وی گفت: به نام اشتغال و تولید شاخه‌های حمایتی قانون کار را بریدند و امروز با وجود این قانون؛ بالای ۹۰ درصد کارگران با قراردادهای موقت روزگار می‌گذرانند و دستمزد کارگران وبازنشستگان؛ بازیچه طرح و برنامه کسانی شده که اعتقادی به قانون کار ندارند!

دریابیگی تاکید کرد: قانونی را که با هدف حمایت از تولید و کارگران تصویب شده بود، امروز به مسلخ بی‌قانونی‌ها برده و جالب آن که مدعی حمایت از قانون و کار و کارگر و تولید می‌باشند.

این فعال کارگری گفت؛ مشکل اقتصاد و معیشت کارگران قانون کار نیست، مشکل جای دیگر است!

او گفت: بعد از قانون اساسی؛ دومین قانون جامع و فراگیر، قانون کار است و جامعه شریف کارگری و پیشکسوتان جامعه کارگری دربرابر هرگونه رفتار و گفتار اختلاف‌افکنانه ایستاده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز