خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری:

مجلس راهی برای استیفای حقوق حقه کارگران است/ لزوم ورود به صحنه‌ی انتخابات

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۶۹۸

مسئول تشکل‌های کارگری مازندران و هماهنگ کننده تشکل‌های کارگری شمال کشور گفت: یکی از راه‌های عدالت و استیفای حقوق حقه کارگران و بازنشستگان، مجلس شورای اسلامی است.

نصرالله دریابیگی در گفتگو با خبرنگار ایلنا از مازندران، اظهار کرد: از امروز پیش ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شده و با توجه به اینکه انتخابات یکی از مهمترین استیفای حقوق حقه مردم است و همچنین  امام (ره) مجلس را در راس امور دانستند، باید در این انتخابات با شکوه حضور یافت.

وی با اشاره به اینکه انتخابات یادگار امام برای مردم است، افزود: مردم به جمهوری اسلامی در همان اوایل انقلاب رای دادند و برای اجرای عدالت پای صندوق های رای حاضر شدند.

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور با عنوان اینکه انتخابات، اجرای عدالت در سایه اسلام و با حضور مردم است، خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک کارگر مسلمان از انتخابات مانند گذشته حمایت می‌کنم و به عنوان مسئول تشکل‌های کارگری مازندران و هماهنگ کننده تشکل‌های کارگری شمال کشور بر این باورم که یکی از راه‌های عدالت و استیفای حقوق حقه کارگران و بازنشستگان مجلس است. 

مسئول تشکل‌های کارگری مازندران گفت: در مقطع حساسی در کشور قرار داریم که کارگران و بازنشستگان با مشکلات فراوانی در حوزه معیشت، درمان، امنیت شغلی، پایین بودن دستمزدها و بسیاری از مسائل مختلف روبرو هستند و باید برای رفع این‌ مشکلات تلاش شود.

وی افزود: کارگران در انقلاب، دفاع مقدس، سازندگی و همه دوران مختلف نقش اساسی داشتند و می‌توانند برای اداره کشور در مجلس نقش مؤثری ایفا کنند.

دریابیگی گفت: در اوایل انقلاب حضور حسین کمالی و سپس حضور علیرضا محجوب و اکنون هم‌حضور علی بابایی کارنامی در مجلس شورای اسلامی را داریم که پای کار بودند و تلاش کردند.

هماهنگ کننده تشکل‌های کارگری شمال کشور افزود: امروز کارگران با سیاست‌های تأمین اجتماعی مشکل دارند.

وی یادآور شد: از نهادهای کارگری، انجمن صنفی کارگران ساختمانی، کانون های بازنشستگان تأمین اجتماعی و شوراهای کارگری، مجمع نمایندگان کارگران و انجمن صنفی کارآفرینان و از اتحادیه زنان کارگر و تشکل‌های کارگری استان مازندران انتظار داریم که افراد واجد شرایط برای حضور در مجلس شورای اسلامی به عنوان کاندیدا را معرفی کنند.

دریابیگی گفت: کارگران‌ می‌توانند مصداق حاکمیت محرومان و مستضعفان باشند و احساس مسئولیت کنند و برای حضور در مجلس شورای اسلامی وارد صحنه شوند و توصیه من به احساس مسئولیت کردن کارگران در این بخش است تا فراکسیون کارگری افراد اثرگذار بیشتری را در این حوزه داشته باشد.

وی یادآور شد: با احساس مسئولیت کردن در این حوزه و ورود به مجلس از جامعه کارگری، به تحقق عدالت اجتماعی، رفاه و تقسیم عادلانه ثروت و افزایش قدرت خرید کارگران کمک خواهد شد و شهدا و امام و رهبری هم از ما راضی خواهند بود و نظام‌مقدس اسلامی مسیر اصلی خود را ادامه خواهد داد.

دریابیگی گفت: ما از همه تفکرها و گرایش‌هایی که دغدغه شان منافع کارگران و حفظ اشتغال باشد، حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز