خبرگزاری کار ایران

اعلام همبستگی اتحادیه‌های کارگری بلژیک، دانمارک و انگلیس با فلسطین/ تلاش کارگران اروپایی برای توقف ارسال سلاح به اسراییل

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۷۰۶

اتحادیه‌های کارگری در اروپا برای توقف حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه خبری اجتماعی «نیوکلیک»، تعدادی از اتحادیه‌های کارگری در اروپا در تلاش برای توقف حملات صهیونیست‌ها به مناطق مختلف نوار غزه، به اقدامات مدنی دست زدند. 

طبق این گزارش، اتحادیه‌های کارگران حمل و نقل در بلژیک (BTB) و (AVC) بیانیه مشترکی در حمایت از مردم غزه و علیه حملات اسرائیل به فلسطینیان صادر کردند. 

این اتحادیه‌ها عزم خود را برای امتناع از بارگیری یا تخلیه سلاح در مسیر ترانزیت به اسرائیل اعلام کردند. 

آن‌ها اعلام کردند: فعالیت‌های ما نباید در راستای تحکیم و حمایت از نسل‌کشی‌ها علیه فلسطینیان باشد. 

اتحادیه‌های کارگری در بیانیه خود اعلام کردند: در حالی که نسل‌کشی در فلسطین در حال وقوع است، کارگران فرودگاه‌های مختلف بلژیک متوجه ورود محموله‌های اسلحه به منطقه درگیری شدند. ما تضمین می‌دهیم دیگر محموله سلاحی از مسیر بلژیک به سمت اسرائیل تا پایان جنگ نرود. 

در بیانیه آمده است که مشارکت کارگران در بارگیری یا تخلیه این سلاح‌ها «به معنای حمایت از رژیم‌هایی است که مردم بی‌گناه را می‌کشند.» 

در انگلستان نیز فعالان جنبش مدنی «اقدام برای فلسطین» راه مقر شرکت «ابلیت» در بریستول انگلیس را که به دلیل ساخت قطعات هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی و دیگر هواپیماهای بدون خلبان مشهور است، مسدود کردند. 

همچنین در دانمارک، فعالان مختلف گروه‌های ضد جنگ از جمله تعدادی از فعالان و نمایندگان سرشناس کارگری عضو (DKU) در اعتراض به فروش سلاح و تجهیزات به شرکت تسلیحاتی دانمارکی، تمامی ورودی‌های کارخانه سوبورگ که یک شرکت تسلیحات‌سازی دانمارکی حامی اسرائیل است را در هوای بارانی مسدود کردند. 

بر اساس گزارش‌ها، همچنین یک پیمانکار دفاعی مستقر در آرهوس، تجهیزات جنگنده‌های F-16 و F-35 را که رژیم صهیونیستی برای بمباران غزه از آن‌ها استفاده کرده، تامین می‌کند. این پیمانکار همچنین به ارسال سلاح برای جنگ یمن نیز متهم شده است. 

در طول این شرکت، اعضای تشکل «DKU» لباس‌های آغشته به خون کودکان را آویزان کردند تا نمادی از پیامدهای تجارت خونین ترما برای غیرنظامیان در فلسطین باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز