خبرگزاری کار ایران

تبعید هزاران کارگر فلسطینی به غزه توسط ارتش اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۴۲۵

ارتش رژیم صهیونیستی هزاران کارگر فلسطینی که دارای اصالت غزه‌ای بودند را به غزه بازگرداند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از رویترز، ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه هزاران کارگر فلسطینی که دارای اصالت غزه‌ای بودند را به غزه محاصره شده بازگرداند. این کارگران قبلا از این رژیم مجوز اشتغال در کرانه باختری رود اردن را کسب کرده بودند. 

طبق این گزارش، تعداد زیادی از کارگران از طریق گذرگاه «کرم شالوم» در شرق گذرگاه رفح بین مصر و نوار غزه بازگشتند. 

جمال اسماعیل، یکی از کارگران کمپ آوارگان مغازی گفت: ما در ازای کمترین دستمزد کار می‌کردیم. در خانه‌ها، رستوران‌ها و بازارها در ازای کمترین حقوق مدت‌ها کار کردیم و با وجود این، در اوج جنگ ما را بیکار و به غزه‌ی تحت بمباران بازگرداندند.

اسرائیل پیش از این بیش از ۱۸۰۰۰ مجوز صادر کرده بود که به مردم غزه اجازه می‌داد تا به سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری وارد شوند تا در بخش‌هایی مانند کشاورزی یا ساخت‌وساز و مشاغل خدماتی حضور داشته باشند که معمولاً بیشتر از کارگران در نوار غزه حقوق دریافت می‌کردند. 

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرائیل تمام تماس‌های خود را با غزه قطع می‌کند. دیگر کارگر فلسطینی ساکن غزه در خارج این نوار نخواهد بود.

به گفته مقامات بهداشتی غزه، اسرائیل از آن زمان به بعد مناطق ساحلی فلسطین را بمباران کرده و یک حمله زمینی را آغاز کرده است که به گفته مقامات بهداشتی غزه، بیش از ۹۲۰۰ فلسطینی را که تقریبا نیمی از آن‌ها کودک بودند، کشتار کرده است. مقامات سازمان ملل می‌گویند بیش از ۱.۴ میلیون نفر از جمعیت حدود ۲.۳ میلیون نفری غزه آواره شده‌اند. 

با این حال، یک مقام ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: حدود ۵ هزار نفر از ساکنان غزه به کرانه باختری رفته‌اند و تعدادی از آن‌ها در بین راه توسط ارتش اسرائیل بازداشت شده‌اند. برای کسانی که در کرانه باختری باقی مانده‌اند، اتصالات ناقص اینترنت و تلفن به این معنی است که با ادامه بمباران اسرائیل، اخبار از خانه پراکنده می‌رسیده است. 

نضال ابوجیدیان، پدر سه فرزند که قبل از پناه بردن به یک مرکز اجتماعی در شهر رام الله کرانه باختری، به عنوان نصب‌کننده سنگفرش خیابان در این منطقه کار می‌کرد، گفت: خانواده من در غزه هستند و اخبار را از طریق تلفن خود دنبال می‌کنم تا از وضعیت خانواده‌ام مطلع شوم.

او می‌گوید: من با عمویم تلفنی صحبت می‌کردم. در حالی که با او صحبت می‌کردم منزل او را گلوله باران کردند. یک هفته طول کشید تا مطمئن شدم که او به شهاد رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز