خبرگزاری کار ایران

حسن صادقی:

کنار مردم فلسطین هستیم/ اسرائیل آغازگرِ جنگ است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۶۴۰

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: برخی از شبکه‌های همراه تلاش می‌کنند که آغازگر جنگ را فلسطینیان معرفی کنند که این به معنای نادیده گرفتنِ تاریخ است. چه کسی فلسطینیان را از سرزمین خود بیرون راند و آن‌ها را آواره کرد؟ امروز هم اسرائیل با همین نیت شروع کرده تا مردم غزه را از سرزمین مادری کوچ دهد. این اسرائیل است که جنگ را آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن صادقی (نایب رئیس خانه کارگر و رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) گفت: امام خمینی جمله‌ی زیبایی دارند که «فلسطین پاره تن امت اسلام است». رهبری نیز همواره بر این موضوع صحه گذاشته‌اند که فلسطین جزو لاینفک دول اسلامی است و ما بر اساس وظایف اسلامی خود موظف هستیم از ملتی دفاع کنیم که مظلوم است. 

صادقی بیان کرد: ملت ایران در طول تاریخ و حتی قبل از اسلام همواره کنار مظلومان ایستاده است. در مقطعی که سلسله‌ی هخامنشیان روی کار بودند، یهودیان مورد ظلم قرار گرفتند و این مردم ایران بودند که از مظلوم دفاع کردند. 

وی گفت: مظلومِ امروز تاریخ ملت فلسطین و مردم بی‌دفاع غزه هستند. مردمی که چیزی برای دفاع از خود ندارند و هیچگاه آغازگر جنگ نبودند. آغازگر جنگ همواره اسرائیل بوده و فلسطین از خود دفاع کرده است. در واقع مردم غزه از موجودیتِ خود دفاع کردند. 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: فلسطین بقای خود را در آرامش می‌بیند و در مقابل، دولت صهیونیستی اشغالگر و ضد بشرِ نتانیاهو جنگ را مبنای بقای خود می‌داند، به همین دلیل در طول تاریخ شکل‌گیری حکومت غاصب، آغازگر جنگ به صورت پنهان و اشکار اسرائیل بوده است چون منافع خود را در جنگ می‌بیند. 

صادقی گفت: برخی از شبکه‌های همراه  تلاش می‌کنند که آغازگر جنگ را فلسطینیان معرفی کنند که این به معنای نادیده گرفتنِ تاریخ است. چه کسی فلسطینیان را از سرزمین خود بیرون راند و آن‌ها را آواره کرد؟ امروز هم اسرائیل با همین نیت شروع کرده تا مردم غزه را از سرزمین مادری کوچ دهد. این اسرائیل است که جنگ را آغاز کرده و ایران بر همین مبنا از مردم فلسطین دفاع می‌کند. 

وی با اشاره به نشست صلح در قاهره گفت: حاصلِ نشست و برخاستِ سران کشورها در مصر چه بود؟ آیا مردم فلسطین از شما موشک و تانک خواستند؟ خیر. شما قدرتی برتر از تمام سلاح‌های آمریکایی دارید اما جرات و جسارت به کار گرفتنِ این قدرت را برای مهار اسرائیل و آمریکا ندارید. این قدرت، قدرت نفت و گاز است. شما بیشترین سوخت وانرژی جهان را تأمین می‌کنید، کافی است اعلام کنید که اگر بمباران غزه قطع نشود، نفت را به روی جهان غرب می‌بندیم. در این صورت آمریکا عقب‌نشینی می‌کند و کشورهای دیگر حمایت خود را قطع خواهند کرد. اما هیچ کاری نمی‌کنید! 

صادقی بیان کرد: اگر یهودیان را دوست دارید قسمتی از کانادا را به آن‌ها بدهید. غرب حساب شده کار کرد، اسرائیل را آورد و در منطقه نشاند تا کنترلِ خود در این منطقه را تثبیت، ملت مسلمان ساکن در کشورهای خاورمیانه را کنترل و اجازه رشد و توسعه را از آن‌ها بگیرد. 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: ما به عنوان نماینده کارگران، همراه با سایر اقشار، گرد هم آمدیم تا بگوییم به اندازه بضاعت خود در کنار خواهران و برادران مظلوم غزه هستیم. اگر بناست بجنگیم و کمک اقتصادی بدهیم در کنارشان هستیم و حمله وحشیانه رژیم نژاد پرست اسرائیل را محکوم می‌کنیم. 

صادقی در پایان تاکید کرد: همواره خون بر شمشیر پیروز بوده است و پیروزی از آن مردمان مظلوم است. روزی آهِ زنان و مردمان مظلوم فلسطین دامانِ نتانیاهو و همراهانش را خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز