خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور گیلان در انتظار بازنشستگی/ تأمین اجتماعی سنگ‌اندازی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۱۰۶

یک فعال کارگری گفت: کارگران سخت و زیان‌آور گیلان از اوایل امسال بلاتکلیف هستند و هنوز با درخواستِ بازنشستگیِ سخت و زیان‌آور این کارگران موافقت نشده است.

 اسماعیل امیدزاده (عضو اصلی کمیته بدوی مشاغل سخت و زیان‌آور و عضو هیأت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان گیلان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص وضعیتِ کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور گیلان گفت: کارگران سخت و زیان‌آور گیلان از اوایل سال بلاتکلیف هستند و هنوز با درخواستِ بازنشستگیِ سخت و زیان‌آور این کارگران موافقت نشده است. این موضوع باعث برگزاری تجمعاتی طی ماه‌‎های اخیر مقابل سازمان تأمین اجتماعی گیلان شده است. 

وی گفت: با وجود مکاتبات بسیاری که با تأمین اجتماعی داشتیم و همچنین جلساتی که برگزار کردیم، هنوز به مسئله‌ی این کارگران ترتیبِ اثر داده نشده و سازمان تأمین اجتماعی در راه بازنشستگیِ این کارگران سنگ‌اندازی می‌کند. 

عضو اصلی کمیته بدوی مشاغل سخت و زیان‌آور در مورد مشکل این کارگران گفت: سازمان تأمین اجتماعی پرونده‌ی کارگران را بعد از گرفتنِ تائیدیه از کمیته‌ی بدوی، باز هم در سازمان نگه می‌دارد و به کارگران می‌گوید اثبات ادله‌ی شغلی بیاورید. مگر کارشناسان کمیته، آلاینده‌سنجی نکردند و بازدید میدانی نرفتند؟ چه لزومی دارد که سازمان برای بازنشستگی کارگر تعلل کند؟ 

امیدزاده افزود: تمام کارگران معترض و بلاتکلیف در تمامی واحدها و شرکت‌ها مشکل مشترک دارند و آن هم رد شدنِ عنوانِ ساده برای آن‌ها قبل از سال ۸۹ است. 

این فعال کارگری بیان کرد: کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور سال‌ها کار طاقت‌فرسا انجام داده‌اند و به دلیلِ فشارِ ناشی از کار و آسیب‌هایی که به آن‌ها رسیده دیگرِ توانِ انجام کارِ اضافه ندارند. این کارگران فرسوده شده‌اند و اگر در این مدت حادثه‌ی کاری برایشان پیش بیاید چه کسی پاسخگو خواهد بود. چند سال باید صبر کنند تا تامین اجتماعی با بازنشستگیِ آن‌ها موافقت کند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز