خبرگزاری کار ایران

استقبال سازمان جهانی کار از طرح حذف مواد شیمیایی در محیط کار/ سالانه یک میلیون کارگر با استنشاق مواد شیمیایی کشته می‌شوند!

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۶۷۹

سازمان جهانی کار (ILO) از پذیرش یک طرح و چهارچوب جهانی جدید که برای کاهش خطرات زیست محیطی و بهداشتی ناشی از مواد شیمیایی و زباله ایجاد شده است، استقبال کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از ILO، سازمان جهانی کار اعلام کرد: براساس یک طرح جهانی جدید، برخی از مضرترین مواد شیمیایی مورد استفاده در محیط کار به تدریج حذف خواهند شد. 

طرح جهانی مقابله با مواد شیمیایی در محیط کار که توسط یک منشور علمی با سطح بالا پشتیبانی می‌شود، اهداف و دستورالعمل‌های مشخصی را در سراسر چرخه نگهداری مواد شیمیایی، از جمله حذف تدریجی برخی از مضرترین این مواد در محیط کار، تعیین می‌کند. 

از سال ۲۰۰۶، سازمان جهانی کار و اعضای آن -سازمان‌های کارگری و کارفرمایی و همچنین دولت‌ها- در شکل‌دهی یک منشور جهانی برای مقابله با خطر جهانی مواد شیمیایی در محیط کار نقش داشته‌اند و برای مدیریت استفاده از مواد شیمیایی خطرناک در محیط کار تلاش کرده‌اند. و در این میان بیست و دو استاندارد برای مدیریت این خطرات مطرح شدند. 

مدیریت صحیح مواد شیمیایی و زباله و پسماندهای محیط کار برای ترویج محیطی امن به منظور تحقق شاخص‌های «کار شایسته» برای همه، از جمله موارد مهم مطرح شده در این طرح است. 

گیلبرت هونگبو، دبیرکل ILO گفت: استفاده گسترده از مواد شیمیایی خطرناک بر ایمنی و سلامت کارگران، مردم و محیط زیست تأثیر می‌گذارد و فرآیند تحقق کار شایسته و عدالت اجتماعی را تهدید می‌کند. با اولویت دادن به مدیریت صحیح مواد شیمیایی و زباله، می‌توانیم از کارگران محافظت کرده، اقتصاد خود را سبز و در عین حال از فرصت‌های شغلی مناسب حمایت کنیم. 

طبق آمار سازمان جهانی کار، هرساله مواد شیمیایی خطرناک حدود ۱.۱ میلیون کارگر و کارگر بازنشسته را به دام مرگ می‌کشاند که معادل ۲۹۰۰ نفر در روز است. این در حالی است که کارگران با قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی بیش از ده‌ها میلیون روز کاری را به دلیل ناتوانی، بیماری یا مرگ زودرس از دست می‌دهند. 

گفتنی است این طرح در پنجمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت مواد شیمیایی (ICCM5) که در شهر بن آلمان برگزار شد، به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز