خبرگزاری کار ایران

تاکید ویژه دبیرکل سازمان جهانی کار بر تقویت اقتصاد تعاونی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۷۳۷

هونگبو بر اهمیت و نقش تعاونی‌ها و حمایت از این بخش مغفول مانده اقتصاد جهانی در عبور از بحران‌های اقتصادی و مشکلات روابط کار جهانی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان جهانی کار، گیلبرت هونگبو (دبیرکل سازمان جهانی کار) بر اهمیت و نقش تعاونی‌ها و حمایت از این بخش مغفول مانده اقتصاد جهانی در عبور از بحران‌های اقتصادی و مشکلات روابط کار جهانی تاکید کرد. 

وی در یک سخنرانی با موضوع «تقویت قدرت تعاونی‌ها؛ ایجاد اجتماعات فراگیر، پویا و انعطاف‌پذیر» بر نقش بخش تعاون در عبور بسیاری از کشورها از بحران‌های اقتصادی و کمک به توسعه عدالت اجتماعی تاکید کرد. 

گیلبرت. هونگبو بر نقش حیاتی تعاونی‌ها در توسعه پایدار، کاهش فقر، و ایجاد جوامع فراگیر تاکید و بر ضرورت گسترش این شکل از فعالیت اقتصادی که به کارگران فرصت درآمد بیشتر و رشد انعطاف‌پذیر و پویا می‌دهد، صحه گذاشت. 

دبیرکل سازمان جهانی کار تاکید کرد: تعاونی‌ها در مواقع بحران بالقوگی و پتانسیلی عظیم برای کمک به ایجاد اشتغال و تامین اجتماعی دارند. 

وی تصریح کرد: تعاونی‌ها در کشورهای توسعه یافته پیشرو بیش از کشورهای درحال توسعه و ضعیف‌تر مدنظر قرار دارند که این رابطه اتفاقا باید برعکس باشد و با اقتصاد تعاونی بتوان بر فقر و عقب‌ماندگی و ضعف در نظام روابط کار غلبه کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز