خبرگزاری کار ایران

هشدار دبیرکل سازمان جهانی کار درباره رشد نابرابری و فقدان عدالت اجتماعی در جهان برای کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۸۲۶

گیلبرت هونگبو، دبیرکل ILO، نسبت به افزایش نگران‌کننده نابرابری‌ها در سراسر جهان هشدار داده است که با افزایش تورم، افزایش هزینه‌های زندگی، افزایش فقر و بحران بدهی در کشورها، چشم‌انداز بهبود بازار کار جهانی با تردیدهای شدیدی همراه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان جهانی کار (ILO)، در جلسه افتتاحیه هیئت مدیره ILO، دبیرکل این سازمان بر ضرورت واکنش فوری، گسترده و هماهنگ برای ارتقای سطح عدالت اجتماعی و مقابله با نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی تاکید کرد. 

گیلبرت هونگبو، دبیرکل ILO، نسبت به افزایش نگران کننده نابرابری‌ها در سراسر جهان هشدار داده است که با افزایش تورم، افزایش هزینه‌های زندگی، افزایش فقر و بحران بدهی در کشورها، چشم‌انداز بهبود بازار کار جهانی با تردیدهای شدیدی همراه است. 

هونگبو در جلسه افتتاحیه هیئت مدیره ILO گفت که بحران اقتصادی موجود که ریشه در نابرابری‌های شدید درآمدی داشته و همراه با اجحاف در حق کارگران است، نیاز فوری به راه اندازی یک ائتلاف جهانی برای عدالت اجتماعی را تایید و اثبات می‌کند. 

طبق این گزارش، ائتلاف جهانی یکی از چندین موضوع مهم بازار کار جهانی است که در دستور کار سیصد و چهل و هفتمین جلسه هیئت مدیره سازمان جهانی کار است. این جلاس با حضور نمایندگان دولت ها، نمایندگان کارگران و کارفرمایان برگزار می‌شود. 

هیئت مدیره علاوه بر طرح پیشنهادات برای راه اندازی ائتلاف جهانی برای عدالت اجتماعی در ماه آینده، چشم‌انداز کمک به آسیب‌دیدگان جنگ روسیه و اوکراین را نیز بررسی کرد. 

در آغاز جلسه افتتاحیه، سه دستیار جدید مدیرکل سازمان بین المللی کار سوگند یاد کردند: میا سپو، دستیار مدیر کل در امور مشاغل و حفاظت اجتماعی، لورا تامپسون، دستیار مدیرکل یا روابط خارجی و شرکتی، و هائو بین، دستیار مدیر کل برای خدمات مدیریت داخلی.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز