خبرگزاری کار ایران

تفاهم سازمان جهانی کار و شرکت تامین مالی بین‌المللی برای کمک به سرمایه‌گذاری در بازار کار جهانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۹۵۵

سازمان جهانی کار (ILO) و شرکت تامین مالی بین‌المللی (IFC) قصد دارند تا در پی امضای تفاهم‌نامه‌ای جامع، همکاری خود را برای افزایش تمرکز بر حل مسائل اجتماعی، بهبود فعالیت‌های اقتصادی درحوزه زیست محیطی، اصلاح راهبردهای حکمرانی و بهبود بازار کار از طریق سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان جهانی کار، مختار دیوپ (مدیرعامل شرکت تامین مالی بین‌المللی) با گیلبرت هونگبو (دبیرکل سازمان جهانی کار)، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. 

در این نشست مختار دیوپ طی سخنرانی خود به دربرابر هیئت مدیره سازمان جهانی کار (ILO)، از برنامه‌هایی برای تقویت مشارکت با با این سازمان خبر داد. 

سازمان جهانی کار (ILO) و شرکت تامین مالی بین‌المللی (IFC) قصد دارند تا در پی امضای تفاهم‌نامه‌ای جامع، همکاری خود را برای افزایش تمرکز بر حل مسائل اجتماعی، بهبود فعالیت‌های اقتصادی درحوزه زیست محیطی، اصلاح راهبردهای حکمرانی و بهبود بازارهای کار از طریق سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی تقویت کنند. 

هدف این مشارکت تقویت و ارتقای مشاغل مناسب و کار شایسته از طریق بخش خصوصی، پوشش تامین اجتماعی در مناطق محروم (با تکیه بر استانداردهای اجتماعی)، ارتقای برابری جنسیتی در محل کار و کنترل خشونت جنسیتی در محل کار و سایر موارد مربوط به اجرای استانداردهای ILO است. 

مختار دیوپ، مدیرعامل IFC در سخنرانی خود گفت: «در این دنیای پیچیده و نامطمئن، من مفتخرم که ILO را یکی از ارزشمندترین شرکای IFC می‌نامم و می‌دانم که بهترین‌ها هنوز برای دو سازمان ما در راه است. نمایندگان IFC در جلسه هیئت مدیره ILO با استفاده از مزایای منحصربفرد و مکمل خود، بیشتر از آنچه به نظر می‌رسد، خدمات ارائه می‌دهند.» 

ILO و IFC در حال حاضر در چهارچوب تفاهم‌نامه اخیر خود روی برنامه موسوم به «Better Work» همکاری می‌کنند. این برنامه یک مشارکت منحصر به فرد در بین سازمان‌های بین‌المللی که برای بهبود شرایط کار (به ویژه در صنعت پوشاک)، افزایش توجه به حقوق کار و افزایش رقابت‌پذیری در مشاغل ایجاد می‌کند. از سال ۲۰۰۷، IFC و ILO این برنامه را به ۱۲ کشور، ۴۷ برند و ۲۰۰۰ کارخانه گسترش داده‌اند و شرایط کار را برای بیش از پنج میلیون کارگر به صورت آزمایشی بهبود بخشیدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز