خبرگزاری کار ایران

بخشی از طلب کارگران «سد کارون ۴»پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۴۳۶

حدود ۱۵ کارگر قراردادی «سد کارون ۴» در استان چهارمحال و بختیاری، دست‌کم سه ماه معوقات مزدی پرداخت نشده، دارند.

جمعی از کارگران شاغل در «سد کارون ۴» در تماس با خبرنگار ایلنا، از واریز تنها بخشی از مطالبات مزدی خود خبر دادند.

به گفته این کارگران، علیرغم اینکه از آغاز سال ۱۴۰۲ حدود ۷ ماه گذشته است، از تیر ماه پرداخت دستمزد کارگران به تاخیر افتاده است.

این کارگران که با اتمام پروژه سد کارون ۴ به صورت قراردادی مشغول به کار هستند، از این دیرکرد ناراضی هستند و می‌گویند: پیش از این مطالباتمان شش ماه بود که اخیرا کارفرما سه ماه آن (فروردین، اردیبهشت وخرداد) را به حساب کارگران واریز کرد.

به نقل از کارگران این واحد گفته می‌شود که حق سنوات کارگران نیز از حدود ۱۰ سال پیش با مشکل پرداخت مواجه است همچنین یک سال حق عیدی (سال ۱۴۰۱) خودرا دریافت نکرده‌ایم.

این کارگران که به عنوان نقشه‌بردار، راننده، کارگر اداری و فنی در سد کارون ۴ فعال هستند، گفتند: با تغییر و تاخیر در مزد دریافتی خود چند بار اعتراض کردند که صدای اعتراضشان با گرفتن تعهد خاموش شد.

طبق اظهارات این کارگران؛ در مراحل ساخت سد کارون ۴، بیش از ۲ هزار نیرو کار به صورت مستقیم وغیرمستقیم مشغول کار بوده‌اند.

به ادعای آن‌ها، بالا رفتن هزینه‌های زندگی باتوجه به معوق ماندن دستمزدها شرایطی را به وجود آورده که اگر پرداختی‌ها با فاصله چندین ماهه اتفاق بیفتد شرایط معیشتی برای کارگران سخت‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز