خبرگزاری کار ایران

کارگران فضای سبز شهرداری «شهر کرد» چهار ماه دستمزد طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۸۱۸

کارگران پیمانکاری فضای سبز شهرداری شهر کرد ۴ ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده طلبکارند.

یک منبع کارگری در استان چهار محال بختیاری در تماس با خبرنگار ایلنا، از حدود چهار ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دست‌کم ۱۶۰ کارگر پیمانکاری فضای سبز شهرداری شهر کرد خبر داد.

او با بیان اینکه چندین مال است مطالبات مزدی کارگران فضای سبز شهرداری شهر کرد با تاخیر پرداخت می‌شود، در ادامه گفت: علاوه بر حقوق، بخشی از بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

به گفته وی؛ علارغم پیگیری‌های مکرر کارگران شهرداری شهر کرد برای دریافت حقوق، هنوز مسئولان این شهر پاسخ قانع کننده‌ای به در خواست‌های آنها نداده‌اند و مرتب وعده پرداخت حقوق در روز‌های آینده می‌دهند.

او با بیان اینکه کارگران فضای سبز شهرداری شهر کرد از کار با پیمانکاران خسته شده‌اند و به دنبال عقد قرارداد مستقیم با شهر داری هستند، افزود: مسئولان باید بحث تبدیل وضعیت استخدامی کارگران را برای همه کارگران پیمانکاری انجام دهند تا امنیت شغلی پیدا کنند.

طبق اظهارات وی؛ برخی شرکتهای پیمانکاری طرف قرارداد با شهرداری شهر کرد توانایی مالی پرداخت حقوق کارگران خود را ندارند این شرکت‌ها طبق قراردادی که با شهرداری دارند باید توانایی مالی پرداخت حداقل ۲ ماه حقوق نیرو کار خود را از محل سرمایه شرکت داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: کارگران پیمانکاری در شرایطی به کار روزانه خود ادامه می‌دهند که بیشتر آنها در تامین نیازهای ضروری خانواده‌هایشان دچار مشقت هستند. ما انتظار داریم شهرداری نظارت خود را بر کار پیمانکاران بیشتر کند.

طبق اظهارات وی؛ مطالبات کارگران بخش فضای سبز شهرداری شهر کرد بیشتر از چهار ماه بود که در روزهای گذشته یک ماه حقوق مرداد ماه کارگران به حسابشان واریز شده است. در عین حال با دخالت شهردار پیمانکار مکلف شده طی چند روز آینده دو ماه دیگر از بدهی خود را به کارگران بپردازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز