خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران از کم‌آبی در واحدهای صنعتی سامان

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۰۰۲

منابع کارگری در استان چهار محال بختیاری می‌گویند: واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در شهرک صنعتی شماره یک و دو سامان از یکسال پیش با مشکلات کم آبی روبرو هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در استان چهار محال بختیاری گفتند: صدها کارگر در شهرک صنعتی شماره یک و دو سامان در استان چهار محال بختیاری مشغول کارند که امنیت شغلی برخی از آن‌ها به دلیل کمبود آب به خطر افتاده است.

طبق گزارش این کارگران؛ ده‌ها واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی در شهرک صنعتی شماره یک و دو سامان فعالند که با مشکل کمبود آب مواجهند. اکثر این واحدها به دلیل وقوع این مشکل ناچار هستند با کاهش تعداد شیفت‌ها از فعالیت روزانه کارخانه بکاهند.

به نقل از یکی از کارگران گفته می‌شود؛ مشکلات واحدهایی که بیشتر از دیگر کارخانه‌ها به آب نیاز دارند، بغرنج‌تر است و اگر همین روال ادامه یابد، قطعا با مشکلات جدی‌تری روبه‌رو خواهند شد.

مسئولان این شهرک صنعتی؛ بی‌آبی را ناشی از افزایش مصرف آب و مشکلات کم آبی و خشکسالی اعلام کرده‌اند. بر اساس اظهارات یکی از کارگران شاغل در این شهرک؛ برای تامین آب مصرفی از تانکر‌های سیارآب استفاده می‌کنند.

به گفته او؛ آنچه موجب نگرانی شده، وضعیتی است که از مدت‌ها پیش برای کارگران شاغل در این شهرک صنعتی به وجود آمده چراکه به سبب کمبود آب، امنیت شغلی آن‌ها نیز به خطر افتاده است.

این کارگر در ادامه اضافه کرد: بی‌آبی موجب اختلال فعالیت تولیدی برخی واحد‌ها شده و فعالیت آن‌ها را به حداقل رسانده است. برخی کارخانه نیز به دلیل این مشکل با حداقل نیروی کار به فعالیت تولیدی خود ادامه می‌دهند.

به گفته این کارگر شاغل در شهرک صنعتی سامان؛ کارفرمایان در حال حاضر در تلاش هستند از طریق نهادهای دولتی همانند استانداری چهار محال بختیاری و فرمانداری شهرستان سامان به نوعی مشکلی که برای اهالی شهرک صنعتی بوجود آمده را مرتفع کنند.

او گفت: در حالی مشکل بی‌آبی در دو شهرک صنعتی سامان وجود دارد که خط لوله انتقال آب از تصفیه‌خانه شهر سامان به شهرکرد از مجاورت این شهرک‌ها که دارای یک منبع مشترک است، عبور می‌کند.

به گفته وی؛ با توجه به اینکه مشکل صرفا مربوط به شهرک صنعتی سامان نیست بلکه سایر شهرک‌های صنعتی استان همانند شهرکرد، فرخشهر، گندمان، فرادنبه و سفید دشت با مشکل کمبود آب مواجه‌اند لذا از مسئولان درخواست چاره‌اندیشی داریم تا امنیت شغلی هزاران کارگر شاغل در این شهرک‌ها با خطر مواجه نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز