خبرگزاری کار ایران

وزیر کار: دولت سیزدهم ۵۴۰۰ واحد تعطیل و راکد را احیا کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۵۱۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی احیای ۵۴۰۰ واحد تعطیل و راکد در کشور را از توفیقات دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: ۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع عمومی برای اشتغال به دستگاه‌های اجرایی اختصاص داده شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت کار، «سیدصولت مرتضوی» در نشست شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ثبات همچنین سرمایه‌های خارجی را به کشور سرازیر می‌کند، افزود: در نیمه دوم سال ۱۴۰۰، ما از رکود کمرشکن تاریخی اقتصادی عبور کردیم و در بهار ۱۴۰۲ نرخ رشد اقتصادی به ۶/۲ درصد رسیده است.
 
وی همچنین با اعلام اینکه در حوزه نفت و میعانات گازی به ۱۶/۵ درصد رشد اقتصادی رسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: بر این باوریم که دهه ۱۴۰۰، دهه رونق و شکوفایی بوده و به رشد اقتصادی دو رقمی خواهیم رسید.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به رونق حوزه‌های مسکن، کشاورزی و خدمات در دولت سیزدهم نیز اشاره کرده و افزود: نرخ بیکاری کل کشور در سال گذشته ۹ درصد بوده و کمترین نرخ بیکاری در دو دهه اخیر را شاهد بودیم.
 
مرتضوی همچنین با بیان اینکه نرخ بیکاری کل کشور در بهار ۱۴۰۲ به ۸/۲ رسیده و نرخ مشارکت اقتصادی در سال ۱۴۰۲ افزایشی بوده، اضافه کرد: نرخ بیکاری زنان، فارغ‌التحصیلان و جوانان در دولت سیزدهم همواره کاهشی بوده و تعدیل کارگران در کارخانجات و دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری سیر نزولی داشته است.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت سیزدهم در تمام معادلات سیاسی جهان اثرگذار بوده، اظهار داشت: عضویت ایران در پیمان همکاری شانگهای نتیجه اجرای سیاست عزت، حکمت و مصلحت دولت سیزدهم بوده و این رویه دولت باعث شده بسیاری از مخالفان امروز به موافقین تبدیل شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز