خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

حل مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان از برنامه‌های مهم وزارت کار است/ طراحی سامانه‌ اطلاعاتی بیکاران کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۶۳۳

صولت مرتضوی گفت: یکی از برنامه‌های مهم وزارت کار، تمرکز بر حل مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان است و سامانه‌ای طراحی شده تا بیکاران کشور را بر اساس واقعیت‌ها با اطلاعات جزئی و دقیق در جای‌جای کشور شناسایی کند.

به گزارش ایلنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سرمایه‌گذاری را لازمه رشد تولید دانست و گفت: در نتیجه رشد تولید، اشتغال ایجاد می‌شود و هم‌زمان باید تورّم را هم مدیریت کرد. 

سیدصولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در شورای اداری و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری، با اشاره با دیپلماسی فعال دولت سیزدهم اظهار کرد: پس از ۱۷ سال عضویت ایران در پیمان شانگهای پذیرفته شد و ایران توانست استیلای دلار بر اقتصاد جهان را متزلزل کند و هژمونی آمریکا را فرو بریزد. 

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیداری با کارگزاران نظام این موضوع را تبیین کردند و فرمودند مهار تورّم باید توأم با رشد تولید باشد. 

مرتضوی با بیان این‌که بخشی از ریشه‌های تورّمی اقتصاد کشور ما خارج از واقعیت است، توضیح داد: تورّم بالای ۴۰ درصد با اقتصادی که تراز تجاری آن مثبت است، متناسب نیست؛ در کشوری که هم صادرات نفتی و هم صادرات غیرنفتی توسعه یافته است، ریشه تورّم را باید در جایی دیگر شناسایی کرد. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بخشی از تورّم کشور را تورّم القایی دانست و خاطرنشان کرد: این مهم یکی از مؤلفه‌های جنگ ترکیبی در حوزه اقتصاد است. 

وی گفت: رسانه‌هایی که ساخته و پرداخته دشمنان جمهوری اسلامی ایران هستند اساساً موجودیتشان برای القای ناامیدی، بی‌ثباتی اقتصادی و ایجاد تورّم القایی در کشور ماست. 

مرتضوی با اشاره به این‌که برخی کشورها و اقتصادهای کلان جهان در طول تاریخ منافع خود را از ضعف اقتصاد دیگر کشورها تأمین کرده‌اند، افزود: پس از پیروزی انقلاب این فشار شدت یافت، در جنگ تحمیلی هشت‌ساله توسعه پیدا کرد و در دهه ۸۰ دولتمردان توانستند تا حدی بر این فشار فائق آیند. 

وزیر تعاون با تأکید بر این‌که آقای رئیسی با علم به مشکلات و با هدف نجات کشور وارد کارزار شد، گفت: دولت سیزدهم در شرایطی کار خود را آغاز کرد که تورّم نقطه‌به‌نقطه در مرداد و شهریور سال ۱۴۰۰ بالای ۵۰ درصد بود و فروش روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت، رؤیا به نظر می‌رسید. 

مرتضوی ادامه داد: دولت سیزدهم تورّم را در اسفندماه همان سال به ۳۲ درصد رساند و در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ اصلاحات اقتصادی را کلید زد و دولت تا حد زیادی توانست از بحران اقتصادی عبور کند. 

وی با بیان این‌که دشمن باز هم آخرین تیر ترکش خود یعنی جنگ ترکیبی را در دستورکار قرار داد، عنوان کرد: هدف دشمن از پای درآوردن ملت ایران بود اما مردم به مدد آمدند و فائق شدند و امروز ایران با اقتدار یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت صادر می‌کند. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم وزارت کار، تمرکز بر حل مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان است و سامانه‌ای طراحی شده تا بیکاران کشور را بر اساس واقعیت‌ها با اطلاعات جزئی و دقیق در جای‌جای کشور شناسایی کند. 

مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود، چهارمحال و بختیاری را استانی پرمزیت دانست و گفت: اراده دولت ایجاد تعادل و توازن در تمام مناطق کشور است. 

وی ریسک‌پذیری و وسعت‌نظر را لازمه موفقیت عنوان کرد و افزود: باید سرمایه‌گذاران را یاری کنیم تا این استان با بستر خوبی که دارد، رشد کند. 

وزیر رفاه اجتماعی، عصر چهارشنبه ۳۱ خردادماه با هدف نظارت میدانی بر واحدهای صنعتی و شرکت‌های تعاونی، دیدار با اقشار مردم و مسئولین و حضور در همایش ملّی اقوام ایران‌زمین با استقبال «غلامعلی حیدری» استاندار چهارمحال و بختیاری و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی وارد شهرکرد شد. 

غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای والامقام شهر بروجن، بازدید از مراکز آموزشی توانبخشی سالمندان، نظارت میدانی بر تعاونی مسکن کارگران، مجموعه ورزشی کارگران، بازدید از شرکت ظریف‌مصور در شهرستان بروجن، آغاز عملیات اجرایی درمانگاه تأمین اجتماعی در شهرستان اردل از جمله برنامه‌های دومین روز سفر مرتضوی به استان چهارمحال و بختیاری بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز