خبرگزاری کار ایران

وزیر کار مطرح کرد:

تحول در مهارت آموزی سازمان فنی‌وحرفه‌ای/ ثبت ۳۵۰ هزار فرصت شغلی در سامانه رصد اشتغال

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۱۴۶

صولت مرتضوی گفت: طبق اعلام سازمان امور اداری و استخدامی سال گذشته، ۱۰۲ هزار شغل جدید در ساختار اداری به ویژه در آموزش و بهداشت ایجاد شد.

به گزارش ایلنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی از برنامه ریزی طرح تحول نظام آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای با همکاری دستگاه‌های حوزه‌ آموزش خبر داد.

سیدصولت مرتضوی(وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) با اشاره به خدمات نظام جمهوری اسلامی گفت: رسالت ما در دولت و در حوزه های اقتصادی و اجتماعی در قبال جامعه سنگین است.

وی گفت: حل مشکلات کشور با اشتغال و رشد تولید حاصل می‌شود و باید از همه ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده کرد.

وزیر کار افزود: در کشور ظرفیت‌های بالایی وجود دارد، باید تلاش کرد تا بتوان مشکلات اشتغال جوانان به خصوص دانش‌آموختگان دانشگاهی را حل کرد.

وی بیان کرد: برای شفافیت و تبیین اقدامات برای مردم باید امکان ورود به سامانه رصد اشتغال در اختیار نمایندگان مجلس قرار داده شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بر اساس اعلام سازمان امور اداری و استخدامی کشور در سال گذشته، ۱۰۲ هزار اشتغال جدید در ساختار اداری به ویژه در آموزش و بهداشت و درمان ایجاد شد.

وی به اهمیت آموزش فنی و حرفه‌ای در ایجاد بسترهای اشتغال اشاره کرد و گفت: یکی از طرح‌های وزارت، "آموزش جوار کارگاهی" است که باهمکاری دستگاه‌های متولی در امر آموزش پیگیری می‌شود.

مرتضوی به مشکلات جامعه کارگری در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در ۲ سال گذشته، تجمعات کارگری در استان مرکزی وجود داشت که با سرپنجه تدبیر نمایندگان و مدیران استان حل شد، و ضروری است برای ثبات در رشد تولید کارخانجات استان برنامه ریزی دقیقی داشت.

وی بیان کرد: سال گذشته جمعیت قابل توجهی در استان مرکزی بیمه اجباری شدند که در سامانه اشتغال قابل رصد است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: می‌توان استان مرکزی را پایلوت کاهش جمعیت بیکار کشور انتخاب کرد.

مرتضوی از مدیران بانک‌های استان مرکزی خواست برای جذب و تخصیص تسهیلات تبصره ۱۸ همراهی ویژه ای با مردم داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز