خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در جمع خبرنگاران در آبادان:

کارگران جویای کار نباید بدون شغل بمانند/ طرح‌های توسعه‌ای میادین نفتی زمینه‌ساز توسعه اشتغال

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۰۲۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به هدف‌گذاری دولت برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در سال با کمک بخش خصوصی، گفت: کارگران جویای کار نباید بدون شغل بمانند.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» روز چهارشنبه در جریان سفر به آبادان در جمع خبرنگاران افزود: بر این باور هستیم که کارگران جویای کار نباید بدون شغل بمانند و زمینه برای ادامه فعالیت‌ آن‌ها به‌خصوص بعد از تکمیل طرح‌ها ادامه یابد.

وی ادامه داد: پالایشگاه آبادان طرح‌های مؤثری برای افزایش تولید دارد که در آینده شروع خواهند شد، ضمن اینکه طرح‌های توسعه‌ای میادین نفتی نیز به‌ زودی آغاز به کار خواهند کرد؛ این موارد زمینه توسعه اشتغال را با همکاری بخش خصوصی فراهم خواهند کرد.

مرتضوی با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور در خصوص تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در سراسر کشور بیان کرد: بیشتر طرح‌ها باید در بازه زمانی ۲ تا سه ساله تعریف شوند زیرا طولانی‌شدن روند اجرایی این طرح‌ها، خسارات زیادی در پی خواهد داشت و شعار دولت سیزدهم به سرانجام رسیدن طرح‌های نیمه‌تمام است.

وی با اشاره بهره‌برداری از چهار مخزن انباشت و ذخیره‌سازی قیر در کارخانه پاسارگاد آبادان، افزود: ایران اسلامی سال‌ها است در حوزه تأمین و تولید قیر خودکفا شده و طرح‌های توسعه‌ای برای افزایش صادرات در حال اجرا هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با اجرایی‌شدن این طرح و همچنین طرح توسعه‌ای که در بندر ماهشهر اجرا خواهد شد زمینه لازم برای بارگیری کشتی‌های بزرگ به مقاصد مختلف دنیا و صادرات قیر فراهم می‌شود.

وی افزود: شرکت قیر پاسارگاد در قالب مسئولیت اجتماعی سهمیه قیر اختصاصی به شهرهای آبادان و خرمشهر را افزایش داد تا عملیات آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های شهر سریع‌تر و باکیفیت بهتری ادامه یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صبح امروز، چهارشنبه در چهارمین مقصد از دومین دور سفرهای استانی رئیس‌جمهور و هیأت دولت از طریق فرودگاه آبادان وارد خوزستان شد.

گفتنی‌ است؛ بهره‌برداری از چندین طرح اقتصادی، عمرانی و بهداشتی و آغاز عملیات اجرایی برخی طرح‌های اقتصادی، دیدار و نشست با مسئولین استان و همچنین حضور در چند واحد کارگری به منظور دیدار با کارگران از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه مرتضوی به استان خوزستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز