خبرگزاری کار ایران

در مراسم تقدیر از کارگران نمونه دخانیات مطرح شد؛

آشتیانی: حمایت از دخانیات؛ حمایت از ۵ هزار کارگر مزارع است/ مرتضوی: ماشین‌آلات فرسوده از مشکلات مهم دخانیات است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۱۳۹

صولت مرتضوی(وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) با تبریک روز کارگر به کارگران شرکت دخانیات و تشکر از پرسنل گفت: هفته کارگر روزی است که از زحمات کارگران باید قدردانی شود و رهبر انقلاب کارگران را ستون فقرات تولید و تولید را ستون فقرات اقتصاد جامعه نامیدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم اهدای «مدال افتخار» و تقدیر از کارگر نمونه دخانیات در دفتر مرکزی و کارخانه شرکت دخانیات ایران با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در این مراسم مهدی آشتیانی (سرپرست شرکت دخانیات ایران) با تبریک روز جهانی کارگر و تقدیر از کارگران و کارکنان شرکت دخانیات به‌عنوان‌ نیروهای دلسوز مجموعه و تولید، گفت: این شرکت با دسته بسته در دریای مواج رقابت با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی رقابت کند. ما باید با شرکت‌هایی که به قوانین و قواعد ایران پایبند نیستند رقابت کنیم و ما از وزرای محترم در هیات دولت می‌خواهیم به این حوزه و مبارزه با قاچاق سیگار رسیدگی کنند.

وی افزود: امسال مالیات نیز به شرکت از سال جدید وضع شده و با این اوضاع تنها می‌توان شرکت را زنده نگهداشت و مالیات پرداخت نشده از  سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ را بدهیم‌.

آشتیانی افزود: ما در شرکت دخانیات مالیات‌مان بیش از عوارض کالای خارجی است و این برخلاف شعار حمایت از تولید است. ما بیش از ۵ هزار کارگر در مجموعه داریم که کمک به شرکت، کمک به همین کارگران است.

سرپرست شرکت دخانیات گفت: بسیاری از کارگران ما چندنسل در شرکت دخانیات کار کردند و بسیاری از کارگران کشاورز مزارع نیز علاوه بر این ۵ هزار پرسنل در توسعه این شرکت نفع می‌برند لذا باید به این شرکت توجهی بیش از پیش صورت گیرد.

در ادامه این همایش صولت مرتضوی(وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) با تبریک روز کارگر به کارگران شرکت دخانیات و تشکر از پرسنل گفت: هفته کارگر روزی است که از زحمات کارگران باید قدردانی شود و رهبر انقلاب کارگران را ستون فقرات تولید و تولید را ستون فقرات اقتصاد جامعه نامیدند.

وی افزود: تنها با کار می‌توان یک ملت را به بالندگی رساند. رمز پیشرفت و تعالی و موفقیت با کار و تلاش محقق می‌شود.

مرتضوی با اشاره به وضعیت کارخانجات شرکت دخانیات گفت: کل تولید شرکت دخانیات ما کمتر از ۲۵ درصد مصرف دخانیات کشور است و این نشان می‌دهد که وضعیت مناسب نیست. ما هم نیروی کار، منابع، مزارع و سرمایه و نیروی کار داریم ولی وضعیت شرکت بدین شکل است.

وی با اشاره به بحث قاچاق سیگار گفت: حلقه مفقوده بحث قاچاق سیگار در کشور این است که باید امکانات را به روز کنیم و بهره‌وری را بیشتر کنیم تا بتوانیم رقابت کنیم. ما افزایش تولید را در سطح کشت مزرعه‌ای را مدنظر قرار دهیم و ماشین آلات فرسوده را تعویض کنیم. بروز رسانی ماشین آلات برای دخانیات ضروری است و با این کار هم بازار داخلی و خط تولید جدید ایجاد می‌شود و هم نگاه به بازار خارجی بازتر می‌شود.

وزیر کار گفت: اگر حقوق کارگران و رفاهیات و امنیت شغلی به موقع پرداخت شود، و انگیزه به کارگران داده شود، ما امکان توسعه مجموعه دخانیات را خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز