خبرگزاری کار ایران

احیای کارخانه تعطیل شده «فولاد آلیاژی ملایر»/ بازگشت به کار کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۰۳۵

واحد تولیدی «فولاد آلیاژی ملایر» که از حدود ۶سال پیش به دلیل مشکلات مالی متوقف شده بود، با پیگیری مسئولان کشوری و استانی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک منبع کارگری در استان همدان گفت: پس از گذشت ۶ سال از تعطیلی کامل کارخانه «فولاد آلیاژی ملایر» واقع در کیلومتر ۲۵ جاده بروجرد به دلیل مشکلات مالی، برخی مسئولان استانی از آغاز به کار آزمایشی آن خبر دادند.

وی با بیان اینکه این کارخانه زمانی ۲۰۰ کارگر شاغل داشت که همگی بیکار شده‌اند، اظهار داشت: در حالی این کارخانه به یک سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شده است که پیش از این واحد (از سال ۹۶ تا ۹۹) به یک سرمایه‌گذار دیگر واگذار شده بود که موفق به راه‌اندازی کارخانه نشد.

او گفت: این واحد تولیدی به عنوان یک واحد قدیمی به دلیل مشکلات مالی از سال ۸۸ با رکود مواجه شد تا جایی که اقساط بانکی کارفرما به یکی از بانک‌های دولتی به تعویق افتاد که درنهایت با فشار طلبکاران نیمه‌فعال شد و بعد از چند سال امکان ادامه فعالیت پیدا نکرد، در نتیجه کارخانه تعطیل و کارگران بیکار شدند.

او اظهار کرد: با کناره‌گیری مدیریت سابق کارخانه، مسئولان بعد از سه سال پیگیری توانستند با جذب سرمایه‌گذارجدید، کارخانه فولاد آلیاژی ملایر را به مرحله راه‌اندازی برسانند به طوری‌که روز گذشته فعالیت این کارخانه که بومی‌سازی شده، با حضور برخی مسئولان به صورت آزمایشی راه اندازی شدند.

وی افزود: برای آغاز به کار در حال حاضر ۱۰۵نفر در کارخانه مشغول کار هستند و از هفته‌های آینده به مرور کارگران برای گسترده شدن فعالیت کارخانه برگشت داده می‌شوند.

طبق اظهارات وی؛ این مجموعه شامل واحد ذوب و نورد است که کلاف و میلگرد با ظرفیت اسمی ۲۰۰ هزار تُن در سال تولید می‌کند در عین حال مدیریت قصد دارد با راه‌اندازی واحد تولید آهن اسفنجی به تعداد کارگران کارخانه بیفزاید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز